2 januari 2016

Så var vi återigen här mina vänner, ett nytt år. "New year, new me" tjatet och alla nyårslöften som håller en vecka, och de som tjatar om allt detta tjat som det tjatas om. 
Precis, jag gjorde det nyss. Jag är en av Dem. Men jag vill försvarar mig själv och många andra nu, ett nytt år är faktiskt en nystart. Jag känner det i varje cell i hela kroppen, jag vet inte exakt hur men jag kan känna att jag står på ett blankt blad med en hel bok framför mig att fylla. Boken heter 2016, tro det eller ej. 
 
Det hände ganska mycket år 2015. Jag växte mycket som person, bland annat när jag tog beslutet och det stora steget att faktiskt flytta hemifrån, något jag inte hade några riktiga planer på att göra bara inom loppet av några månader. Det var ett ganska "spontant" beslut, som mycket annat det här året. Om någon ber mig beskriva år 2015 med några ord blir det första just spontanitet
Jag har träffat många nya människor, folk som fortfarande finns kvar i mitt liv på ett eller annat sätt och dem som kom och gick. Jag har vågat mer, gett mig ut och inte varit så rädd för konsekvenserna. Vilket har varit både bra och dåligt. 
 
Även om jag skrattat väldigt mycket har jag ändå gråtit minst lika mycket. Det har varit ett ganska jobbigt år. Vi tog bland annat det jobbiga beslutet att ta bort vår ena hund Joey. Vilket påverkade hela familjen. Det gör fortfarande ont i hjärtat när jag tänker på det, jag saknar honom så. Min första hund och min bästavän. Men han har det bra, han sitter i grönt gräs i solen och luktar i vinden. Det är så jag ser honom. 
 
Jag vill inte göra ett för långt inlägg, jag vill bara få med det viktigaste. Men jag tänkte dela med mig av några andra godbitar i bildform. Så här är några highlights från 2015:
 
- Första natten i min lägenhet såg ut såhär, väldigt spartanskt..
- Var i Stockholm med Daniella och såg Slash på Gröna Lund. Så jäkla bra och jag grät och bara kände att jag levde. (Checkar av det på min bucketlist som jag förövrigt funderar på att få ner på papper) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
- Följde med till Ihre över en helg! Såg solen gå upp, det var fint. 
 
- Avslutade min terapi efter 1,5år. 
 
- Roadtrip Göteborg i lilla röda faran med Ellen.
 
Free as a bird, min fina fågel. 
 
- Bodde på Tallhöjden ett par dagar då päronen var på Bråvalla.. Det var underbart. 
 
- Åkte till Finland två veckor och bara njöt. Även om det var kallt o regnade största vistelsen...
 
- Fyllde 20.
 
- Åt pizza i solen på en brygga med de bästa i världen. 
 
- Hämtade partytält sådär sista minuten till vår kräftskiva.. Haha, säkerheten först..? 
 
- Tog förväl av min bästa vän... Det jobbigaste jag gjort i mitt liv, Joey <3
 
- Fick "influensan", ringde VC & 1177 konstant och fick panikattack på panikattack. 1/3 av mitt år har jag varit sjuk. Fortfarande inte helt frisk. En trevlig dam på 1177 sa att jag behövde ett riktigt krumilurpiller, några dagar senare hittade jag den här utanför mig. 
 
- Planerade överraskningsfest för Daniella som fyllde 20.. Det blev lyckat <3
 
- Rockade en ny look ett par dagar, gillade den starkt. 
 
 
- Var och lyssnade på Jazz med mamma och pappa, hittade en fin tavla på toaletten. Vill ha en sån här.
 
- Åkte på spa till Estland för o fira morfar som blev 70. Levde loppan! 
 
- Fick hjälp av pappa med att få upp en gran i min lilla skolåda. 
 
- Röda faran började ta sina sista andetag.. Idag är den okörbar. Fick köpa farfars ford till superpris!
 
- Hade ett grymt nyår med en massa trevliga människor. Bestämde mig för att 2016, på något sätt, ska bli mitt år. 
 
Så, mina vänner. Jag tänker inte bli ett "nytt jag" bara för att det är ett nytt år. Jag ska bara bli bättre. 2015 innehöll många ögonblick där jag var tvungen att stanna upp, reflektera över situationer och komma på lösningar för hur jag skulle ta mig vidare (logiskt). Den senaste tiden kändes det som att allt var emot mig, ingenting gick som jag ville vilket resulterade i inte ett utan flera sammanbrott. Jag har suttit i duschen i mörkret, bara gråtit och känt att nu är allt över hur fan tar jag mig ur det här?! Men jag har ändå rest mig upp, tagt mig i kragen och varit stark. Det har gjort mig redo för 2016 och vilka motgångar jag kan möta, men jag tror ändå att 2016 just kommer bli mitt år. Jag ska göra det till mitt år. 
 
Så 2016, hit me with your best shot! Jag är redo. 
 
 
 
 
 

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)