26 mars 2016

En månad har gått, och vad har hänt? Massor, typ.
Vet inte riktigt var jag ska börja. Har klippt av mig håret helt spontant en onsdagskväll. Syrran kom hem för ett par veckor sedan, helt i ett stycket vilket kändes riktigt bra. Mamma har fyllt år och det firade vi med att äta mat. Jag har äntligen köpt mig en ananas-lampa, den är brutalt fin och passar som handen i handsken hemma hos mig. Den största förändringen är väl att jag faktiskt träffar något just nu, och som typ blivit inneboende här. Surprise va, och jag som skrev för ett tag sen att jag var så trött på singellivet och ville dejta, här sitter jag nu med världens goaste kille. Dock är han på jobbet just nu och kommer inte hem förens ikväll, men han finns. Och har "bott" hemma hos mig i tre veckor. Ojoj vad som kan hända på en månad. Sen att allt kan gå så jäkla fort, vi båda är nog lika förvånade över hur vår situation ser ut, hur normalt och bra allt känns. Det trodde jag inte. Jag blir lika förvånad varje gång jag ser på honom, känner pirret i magen och spricker upp i det största leendet. Ibland kan jag in hålla mig heller utan våldskramar honom och bara känner lyckan spridas i hela mitt blodomlopp. Så det är såhär det känns att vara kär. 
 
Annars då? Har precis betalat lite räkningar, kollat av min ekonomi och blivit så taggad inför sommaren då vi förmodligen ska iväg på semester till Grekland över min och Sophies födelsedag, om allt går som vi vill. Håller tummarna, för den här kroppen och knoppen behöver lite värme och sol snarast. Kommer tyna bort här annars, bli en liten fläck på golvet. Som tur är har ju vädret blivit lite bättre, man ser solen mer och mer och värmen kommer smygande, sakta men säkert. Jag känner det i hela kroppen.
 
Syrran kom över tidigare imorse med två påsar med kläder hon rensat, och det var ju tur att jag rensade min egna garderob förra helgen (syssla när Han jobbar och man inte vet var man ska göra av sig själv) för jag hittade några riktiga godbitar. Bland annat livets shorts som får mig att känna mig som en barbie från the 50´s. Även en fin röd je ne sais quoi som jag ser mig själv i när jag går upp på morgnarna och gör kaffe. Fint. Plus en massa annat basic kul. 
 
Lite senare ska jag hem till mor & far för traditionella leta-ägg-thingy och sedan iväg på lite middag med bekanta. Kvällen blir väl lugn, ska mysa lite med Han som ska upp imorgon bitti igen. 
 
Men vänner, hoppas livet rullar på för er med. Det är så oförutsägbart och underbart, när allt väl känns rätt. Vi hörs, puss & kram.
 
Superfräscht hår, älskart
Gårdagens pankaks-frulle, godaste på länge.
 
 
 
 
 

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)