Torsdag 24/8 2017

Hej hej, hemskt mycket hej!
Vad händer råå? Long time no see, en del har hänt. Jag är ett år äldre ("I'm feeling 22" körde tyvärr inte den på min 22-årsdag bc alla gör det...) Den dagen var kul. Eller ja, dagen innan också för den delen. Fick för första gången i mitt liv en riktig överraskning på min födelsedag, av Daniella min bästavän. Hon kom hem till mig efter jobbet på måndagen och bara sa åt mig att packa en väska och göra mig iordning. Haha, mitt första var typ "va nej". Men sen berättade hon att hon pratat med inte bara Tobis utan mamma o Amanda också och jag hade inte märkt någonting! Så vi drog iväg, till Karlstad och bodde på hotel!!! Skitmysigt, vi drack drinkar, käkade på Pinchos och drack mer drinkar. Sån. Jävla. Bra. Vän jag har. Blir alldeles gråtig bara jag tänker på det :') 
Men nu är ju frågan hur fan jag ska toppa det här när hon fyller????
 
Apropå vänner... Jag känner bara att jag måste prata av mig ang det för det senaste året typ har jag tänkt så jävla mycket på det och måste få ur mig. Jag har väl aldrig haft särskilt många vänner, men jag har haft riktigt bra vänner som tur är. Haft några bästisar genom skoltiden och träffat personer som alltid kommer betyda jättemycket för mig och som jag kommer vara evigt tacksam för att jag fått träffa.
Men, saker händer, folk förändras och ibland rinner vänskapen ut i sanden och man måste släppa folk. Tyvärr. Folk man sagt att vi kommer alltid finnas där, inget kan skilja oss åt, jag kan inte se ett liv utan dig för vi ska fan stå där på hemmet och vara lika jävla galna som alltid! Men oavsett hur mycket man delat med varandra, öppnat sig, lovat och trott blir det inte alltid så. Jag minns, ett halvår innan studenten, hur jag låg en kväll i min säng och kunde inte sova. Tårarna bara rann, för jag var rädd. Otroligt rädd att när den dagen kommer då vi springer ut genom dörrarna ut i livet och lämnar skoltiden bakom oss, kommer vi också lämna vår vänskap kvar. 
Nu är det lite mer än tre år sedan jag tog studenten så mycket har hänt i livet, olika jobb, kriser, flyttar och ny kärlek. Och jag tror faktiskt att vi på något sätt lämnade iallafall en del av vår vänskap kvar den dagen, för här står vi nu och jag minns inte när vi pratade senast och det var typ ett halvår sen vi sågs. Min värsta mardröm har väl på så sätt blivit sann, här står jag idag utan dig vid min sida. Och det gör faktiskt ont att skriva det, för då blir det så riktigt. På något sätt känner jag mig sviken, och undrar vad som gick fel. Jag försökte, många gånger men när man inte får något tillbaka så orkar man inte. När man inte känner att någon är intresserad tappar man ju såklart hoppet. Man tänker att "nej nu väntar jag tills den personen hör av sig" och när det aldrig händer, ja vad tror ni händer? 
 
Annars då? Har varit sjuk snart två veckor med feber (första gången på typ 10år?!) hosta från helvettet och ont i halsen så jag vaknat på nätterna och inte kunnat sova. Så jag är jävligt trött på att ha ont i halsen om man säger så. Var sjuk sista veckan på mitt sommarschema på jobbet, vilket var tråkigt. Jobbade 100% på ett gruppboende där jag verkligen trivs, så det har varit en bra sommar men det har varit tufft. I och med att jag jobbat typ hela tiden har vi inte riktigt kunnat göra saker man vill på sommaren, men det är ok. För v.38 ska vi åka upp till Jämtland och vandra i typ en vecka!! Hur spännande?? Så vi har köpt en massa utrustning och kläder, provvandrade 2mil för några helger sedan och sov i tält (underbart men så jävla ont i fötterna) så det ska bli riktigt kul. Nu räknar vi ner och håller tummarna för att det inte blir snö. 
 
Dock är allt inte helt lugnt. Eftersom mitt schema nu är slut på jobbet går jag tillbaka till att bara vara timvikarie, dvs att jag inte har helt säker jobbsituation. Vilket resulterar i att jag har ganska mycket ångest över hela den biten. Måste förmodligen söka något mer jobb, men där är jag ganska begränsad eftersom jag fick skrota min bil i somras.... Tobis och jag pratar om att köpa en bil den här hösten, men det är ju inte bara köpa en bil sådär... Jag vill liksom vara säker på att det inte blir att leva på nudlar ett år framöver om man slänger ut massa på en "ny" bil.. Men bor ju ganska centralt, får kolla runt lite vad som finns. Därför ska jag sätta mig och skriva nytt CV så jag har det gjort, yey det som är så kul ju. 
 
En sak jag kan berätta som är ganska bra är att jag läst två bra böcker senaset tiden som ska hjälpa en i livet. Den ena heter "Bemötandekoden" av Lena Skogholm och handlar mycket om olika delar i hjärnan och hur man ska kommunicera med människor i sin omgivning på bästa sätt. Väldigt intressant och nu diskuterar jag och Tobbe typ hela tiden innehållet. 
Den andra heter "Lär dig leva. Mindre stress-mer närvaro" av Susan och Mats Billmark. Man kan ju nästan lista ut vad den handlar om via titeln, men den gav väldigt mycket tips och råd ang. stress och ångest samt hur man ska lära sig leva i nuet. Den passar mig väldigt bra och öppnade mina ögon för min situation och att jag är väldigt stressad och har mycket ångest, vilket jag haft de senaste åren. Jag insåg att jag måste ta itu med min stress för att det inte ska gå så långt att jag går in i en depression eller in i den välkända "väggen". Jag har börjat med mitt "tillfrisknande" som jag faktiskt skulle vilja kalla det, bland annat genom att försöka leva mycket i nuet, ta in ögonblick i livet och vad jag gör just nu. Sen har jag börjat gjort lite yoga på morgonen eller under dagen när jag får tid. Och jag kände faktiskt skillnad redan första gången, vilket känns otroligt. Nu är det bara att fortsätta, för min egen skull. 
 
Oj vilken blandad kompott det blev i det här inlägget, men det är väl som vanligt. När saker typ rinner ur öronen på mig kliar det nästan lite i fingrarna och jag vill gå in här o skriva av mig. Det är ganska befriande.
En annan sak jag la märke till är att det här blir mitt 2424:e inlägg här på bloggen. Har haft den här bloggen i 7 år nu vilket är helt sjukt. Så mycket den varit med om, mycket upp och ner. Precis som livet.
 
Lycka till i livet, och ta vara på era vänner. Gör bara det. 
 
Några ögonblick från sommaren... 
 

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)