10 februari 2016

Här sitter jag i sängen med mensvärk och magkatarr, härlig onsdag med andra ord! 
Försöker döva smärtan med te, kakor och lite tv. Fick massa nya kanaler igår när pappa var så snäll och svängde förbi med mitt nya kort till boxen! Äntligen har jag bland annat kanal 11 och MTV och slipper byta uttag när jag vill kolla olika kanaler, haha.
Slutade klockan tre idag vilket var skönt, har världens träningsvärk i ben och rumpa och känt mig allmänt seg hela dagen. Tror jag håller på o bli förkyld men att det inte riktigt brytit ut än, går bara o väntar på det... Har dock inte tid eller lust att bli sjuk nu, speciellt inte när jag knappt fått vara frisk en månad. Suck, men känns som att alla är sjuka just nu, förkylning, magsjuka och influensa. Sånt som är jätteroligt att dras med liksom. 
 
Igår kollade jag på How to lose a guy in 10 days, en jättebra film som jag verkligen kan rekomendera. Har fått mig en liten crush på Matthew Mcconaughey han är så snygg i den filmen! Och då insåg jag en sak. Jag börjar tröttna på att vara singel...! Liksom visst det är kul ibland, du kan göra vad du vill och är inte bunden till någon/något. Men nu har jag varit det i ca fyra år, jag har haft mitt roliga och just nu känner jag bara att jag vill bli sådär äckligt kär. Precis som i typiska romantiska filmer haha. Kan det vara våren som börjar smyga fram? Eller så är det bara mensen som spökar, den har ju tendens att göra det ibland haha, you know what I mean guuuurl! Men jag skrev en liten lista med några saker jag tycker är bra med mig själv! 
1. Jag är mogen, har fast jobb och inkomst, bil samt bor i egen lägenhet.
2. Glad för det mesta, är rolig och har humor.
3. Tycker om att gymma och äta nyttigt, men tackar inte nej till en pizza och godis framför tvn.
4. Duktig på att städa och är faktiskt helt okej i köket.
5. Väljer hellre en lugn kväll hemma i sängen och glor på film än att hänga på krogen.
 
 
Sedär, vilket kap huh? Listan kan ju bli hur lång som helst. Och ja, man får skriva saker man tycker är bra med sig själv och säga att man är rolig, faktiskt. Det är nog ganska nyttigt att försöka skriva ner saker man är stolt över eller gillar med en själv, boostar självförtroendet lite. Man lägger nog mycket energi och tid på att tänka på saker man behöver förbättra/förändra och då kan iallafall jag uppleva att jag blir mindre motiverad och stressar mer. Jag måste bli bättre på att vara nöjd med mig själv, var jag är i mitt liv och på så sätt känna mig lyckligare. Oj, nu vet jag inte längre var det här är påväg. Haha, bäst o sluta skriva då..

Nu ska jag försöka slänga ihop någon slags mat och sen kolla på tv i sängen. Har dock inte så mycket hemma, behöver handla snart men inte riktigt orkat så blir lite "ta vad jag har" idag, funderar på wook av något slag... Får experimentera lite helt enkelt!
 
Virrigt inlägg från en virrig Sara, hahah men ja. Så kan det vara ibland! 
 
 
 

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)