16 februari 2016

Tiiiisdag, snart är det helg vänner! 
Försöker få lite motivation till att orka till helgen, funkar sådär. Idag har jag varit helt tom på energi, liksom ögonen rullade bak i skallen i bilen på jobbet så trött var jag! Men köpte en påse Gifflar som jag och kollegan delade på så jag blev lite gladare. Alltså Gifflar är nog bland det godaste fikat? Håller ni inte med? Lite degiga, kanel, lagom stora och så kan du äta hur många som helst. Perfekt! 
 
Eftersom jag fortfarande inte känner mig riktigt pigg så blev det inget gym idag heller men jag tog mig ut på en promenad iallafall. Får passa på nu när det är så fint väder ute, solen skiner och det är lite kallt! Gick ut nästan direkt när jag kom hem från jobbet, drog på Den fantastiska resan med Zara och Noel och bara knatade på. Blev en halvtimmes promenad men det räckte nog för kände att jag hade lite ont i knät när jag kom hem, inte bra bra alls... 
 
Ikväll måste jag fan lägga mig tidigare, antingen läsa eller kolla på något lugnt program. Somnade inte förrns efter tolv (!) igår kväll så idag är det skärpning. I need my beautysleep, annars blir jag en beast. Så ska snart hoppa in i duschen, tvätta håret och sen smörja in kroppen. Ha lite tisdags-spa helt enkelt! Är dock lite småirriterad för man inte kan beställa stora burkar med färgbomb på internet, de har bara de små. Vilket är på tok för lite för mitt hår, en sån liten tar slut på typ två användningar... Så måste ge mig in till stan någon dag efter jobbet och köpa mig en burk, suck. Men mitt hår behöver det, all färg har typ gått ur och nu ser det nästan likadant ut som innan jag färgade. Vet inte vad det är för fel på mitt hååååår! 
 
En annan bra grej är att jag blivit mycket bättre på att tvätta ansiktet ordentligt både morgon och kväll! Hittade min "svamp" jag köpte från The Bodyshop för ganska länge sen faktiskt, testade den och märkte skillnad nästan dagen efter. Min hy blev mycket renare, de finnar jag hade försvann nästan direkt och den känns liksom fräschare. Har för mig att jag inte var jätteimponerad när jag köpt den och att det var anledningen till att den mest samlat damm ett tag, men då hade jag något annat billigt märke och rengjorde med. Ja, det var väl det, go me! 
 
Jaja, intressant tisdag, alla noterar jag veet! 
Jag vill verkligen ha våååår nu... #TBT till Sälen 
 

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)