Räkningar, mens och årstids-depp..

Här sitter jag i sängen, kollar på barnprogram och betalar räkningar samt försöker få ihop någon slags budget för nästa månad. Känns som att världarna kolliderar lite, den vuxna och barn-världen. Vet inte riktigt vart jag vill komma med det här inlägget, kände väl mest att det var dags att uppdatera (eftersom det fortfarande är några få själar som av någon anledning klickar sig in på min blogg dagligen?) 
Jag skulle vilja bli bättre på att blogga, behöver skriva av mig då och då för att må bra. Speciellt för o ta mig igenom ännu en mörk höst och vinter full av depression och ångest (jag är inte den enda som knaprar d-vitamin som om det var lösningen på detta problem) Det är extra viktigt nu eftersom jag har mens. Ja jag har mens, hurså? 
Har blivit lite mens-skadad (?) efter att jag fick hem Clara Henrys bok i fredags. Slet upp paketet på en gång när jag kom hem efter jobbet och skumläste lite innan jag fick kasta mig in i duschen för att jag inte skulle missa min buss in till stan. Läste igår när jag kom hem igen och är väldigt spänd på att få reda på mer om allt om mens, då mina kunskaper är ganska så basic som Clara berättar väldigt tidigt om i boken. Jag har aldrig riktigt funderat speciellt mycket kring mens, har mest accepterat den eftersom det är något som "alla" kvinnor får och lever med. Men så är det med det mesta här i livet, jag accepterar det bara utan att ifrågasätta det. Men det är en helt annan historia som är för lång för att ens skriva om (eller så vet jag inte alls hur jag ska kunna berätta det med ord)
Men jag är ändå taggad på höst, alla fina färger, stickade tröjor, varma drycker, ljus, filmer och allt annat Tumblr.. Det är faktiskt nästan min favoritårstid.. Trots all depp som kommer på köpet. Det är ett lite Love/hate-relationship
 
Ja, söndag igen.. "Var tog helgen vägen?"- och allt vanligt man tänker på söndagar. Jag hade en väldigt rolig helg. Var som sagt ute i fredags, drack goda shots och träffade folk från paradise hotel. Hahah, lite roligt det där men inget jag tänker prata mer om *hint hint*. Sov kvar i stan, försökte hitta till bussen, missade bussen, fick skjuts hem, duschade och däckade i sängen. Sen kom Eve en stund och vi köpte chips och kollade på Pippi Långstrump. När hon åkt hem, klockan typ tio, borstade jag tänderna i någon sorts koma och däckade sedan i sängen. 
Nu som sagt har jag betalat alla räkningar och ska försöka knåpa en budget.. Jag vet redan nu att den inte kommer hålla. Yeeeey, go me. 

Fick nyss livspepp av fyra olikfärgade lådor på barnkanalen, så antar att jag mår lite bättre nu.. Iallafall de nästkommande fem minutrarna tills jag börjar tänka igen. 
 
Tills nästa gång jag bloggar, livet är härligt, fastna inte i mörka tankar. Peace.
Här var jag glad. 

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)