Vasaloppet -15!

Glömde ju berätta att jag var i Sälen förra helgen, för pappa åkte nämligen Vasaloppet igen! Vi åkte dit på lördagmorgonen sen stannade jag och brorsan till måndag då vi åkte hem till jobb/skola. Mamma och pappa stannade en vecka, aviis! Stugorna är nyrenoverade, superfräscha och så jäkla fina. Blev typ tårögd när jag gick in, allt nytt i köket och badrummen. 
När vi kom fram satte vi oss framför tvn, drack lite rosé och kollade på tv. Gick och la oss rätt tidigt, läste ett tag innan jag somnade. Vaknade på söndagen av alarmet, gick direkt och satte på tvn. Letade efter pappa på tvn och åt semla och pimplade kaffe. Lite senare körde vi mot Mora, gick på "marknaden", plockade på oss en massa gratis prylar och mat de delade ut och såg till sist pappa gå i mål. Underbar känsla, eftersom jag var lite orolig då pappa blev sjuk en vecka innan och fortfarande var lite hostig etc. Men kämpe som han är tog han sig i mål, på tiden 8:52 (vilket var bättre än förra året!). Han var knappt människa när han gick i mål.
 
Såklart var det superfint väder på måndagen när Adam och jag skulle åka hem, men det var ju bra roadtrip väder. Vi stannade till vid Stadium outleten och där köpte jag mig ett par kompressions träningsbrallor, som jag har på jobbet. De är skitsköna, var billiga (499:-) och ser ut som dockbyxor. Trodde det var skämt när jag tog fram dem, storlek L såg inte ens ut att passa en 6-åring liksom. Men fick (otroligt nog) på mig ett par strl. S! Ska testa ha dem på gymmet någon gång, mamma älskar dem. 
 
Skönt att tänka att man ska tillbaka om ett par veckor, och få testa på backarna för i år!
,
1. Bästa pizzerian Selins, i Vansbro. Pizzan "Bantarens mardröm". 2.Vasalopps-frukosten, semla och kaffe. 3. Målgång.

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)