22 mars

- You´re never fully dressed without a smile -

Hello there my little friends. Blivit helt obsessed med Sia (efter att ha sett musikvideon till Chandelier!) so yeah. Det är vad jag lyssnar på just nu, i detta nu. Älskar att hitta nya favoriter, och jag är en sådan som byter favorit varannan dag nästan. Hittar jag en ny låt måste jag lyssna igenom allt den artisten någonsin gjort, min spotify-lista går varmt. Min musiksmak är så jäkla olik också, en sak som också varierar från dag till dag. Ibland vill jag lyssna på känslig musik, leva mig in i den och skapa mig en egen värld där låten beskriver mitt liv. Nästa dag vill jag vara värsta bitchen och bara ger alla fingret, av ingen anledning alls. Men det är så musik ska vara tycker jag. 
 
Alltså den flickan, är nog bland det mest skrämmande-vackra jag sett... Någonsin..

Idag är det alltså söndag (tänkte skriva fredag omg, önsketänk...) och imorgon är det en ny jobbvecka som börjar. Sov i alla fall inte lika länge som jag gjorde igår, vaknade några gånger under natten/morgonen och vid halv nio ringde mitt alarm. Då startade jag datorn och kollade lite Youtube och sådant. Tog lite kaffe och gick tillbaka till sängen, det tycker jag är skönt på söndagar, frukost i sängen! Ruth gjorde mig sällskap också, extra mycket gos. 
Har varit och "jobbat" också, kom hem för en halvtimme sen kanske. Nu har jag druckit en kopp kaffe och ska kolla efter lite recept på bars man kan göra hemma, som jag ska ha med på jobbet. Istället för att lägga pengar på godis och annat "gott" hade jag tänkt göra lite nyttigare här hemma. Ska bara se vilket recept jag vill ha, ska inte experimentera för det brukar inte sluta bra för mig... Annars ska jag nog ta det lugnt, förbereda för morgondagen och eventuellt ge mig ut på en promenad eller springtur. Får se hur det blir, så tråkigt väder ute så inte alls motiverad. Orkar inte heller åka iväg till gymmet, tar nog med kläder imorgon så kan jag träna efter jobbet. 
 
Känner att jag fått tillbaka lite motivation till att blogga igen, är nog tack vare att våren börjar komma. Blir så mycket gladare på våren, finally. Jag känner liksom lite att "livet kommer tillbaka", vilket egentligen inte är så konstigt med tanke på hur jäkla mörkt och deprimerande vintern egentligen är. Nu har jag lite "planerat" om några månader framåt som jag faktiskt ser mycket fram emot. Vill inte säga för mycket än, då det är väldigt färsk, men det innehåller mig, träning och morsan. Sen ett "pris" på det, sounds fun? Jag är väldigt exited. 
 
Men guys, ni får ha en finfin söndag, även om den är trist och grå, ha det gött så hörs vi snart igen. Höjj
 

Kommentarer


Björn Lindgren, Lund

Hej! Googlade på Mårten Sandén (som råkar vara min son) och hittade dig och din jakt på tredje delen om Jannike Faltin. Gick in på en bra antikvariatssajt och hittade http://www.antikvariat.net/get/search.cgi?post

Kan det vara något för dig? Kul att du gillar böckerna.


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)