16 mars (?!)

Min blogg är typ död nu för tiden, vilket beror på att jag jobbar 5 dagar i veckan och spenderar helgerna i sängen för det mesta.. Det händer liksom ingenting som är värt att berätta om, samma jobb, samma vardag, samma helger. Så rullar det på. Vaknar upp och inser att det redan är mars liksom, tiden springer iväg. 
 
Kan väl berätta lite om jobbet, att det funkar galant. Jag stortrivs, delvis för att jag har en sån härlig kompanjon jag går schemat med. Varje dag skrattar jag så jag gråter, skämtar och fånar mig, vilket är guld. Jag har sån positiv inställning när jag åker till jobbet halv sju på morgonen, no hard feelings alls. Inte ens på måndagmorgnarna. Hur bra är inte det?! Har gått på det här schemat ett par veckor nu (ca 4-5) och är lika positiv nu som andra veckan, och om det fortsätter såhär kommer nog inte det förändras. 
Ser fram emot att jobba i sommar också (hade lite frågetecken ang. det innan idag, men fick svar på dem!). Ser fram emot att kunna vår rad som rinnande vatten en dag, vara lika bra som henne, noga och veta "allt". Tror inte man kan exakt allting eller är helt "fullärd" någonsin, men ni förstår!
 
Förutom jobbet har jag försökt komma igång med träningen. Dock blev det inte speciellt mycket gym förra veckan då jag var hund-, barn- och husvakt. Men den här veckan ska jag komma igång, varit där idag och kört lite mage + rumpa. Sen gick jag en snabb promenad här hemma med hundarna. Har fått lite känningar i ena knät vilket känns mindre kul.. Hoppas att det försvinner och inte sitter i.. 
Dock har jag otroligt dålig motivation just nu... Känner inte riktigt att det händer något med kroppen, förutom att jag mår bättre, sover bättre osv. Vilket iofs är jäkligt bra, men jag vill ha mer. Vill se resultat, bara något. Jag känner ju att jag blir starkare. såklart, men kroppen förändras inte som jag skulle vilja. Behöver ta mig i kragen ang. maten, men ingen vidare motivation där heller. 
 Idag i alla fall, har jag jobbat, tränat och sen var jag en sväng till mormor och morfar. Blev bjuden på kaffe, fick några "livs-råd" av morfar och hjälpte honom med datorn i gentjänst. Fick med mig en påse nybakat bröd och en egen kastrull hem. De är bra dem. 
 
Var så sugen på att gå ut och gå när jag kom hem så kopplade hundarna på en gång. Men Joey ville inte gå så långt, han insåg att maten väntade hemma och satte sig ner i protest. Så fick vända tidigare än jag egentligen ville, envisa hund. 
 
Nu har jag druckit lite te, lyssnar på musik och kollat runt lite bloggar. Ska snart börja göra mig iordning, packa lite för jobb imorgon sen lägga mig på spikmattan och läsa. 
 
Jag är mer aktiv på typ Weheartit och Instagram (not so much), så ni veeet!
 
 Igår morse, när jag spenderade större delen av morgonen i sängen med Mymlan. 
 

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)