30 juni

Här sitter jag och gör typ 100 saker samtidigt. 
Så blir det när man inte gjort någonting på ett tag och helt plötsligt får orken och lusten tillbaka. 
Druckit kaffe, läst, skrivit dagbok, lyssnat på musik, diskat, fotat, fixat photoshop och "packat" nästan på samma gång. Men idag känns som en sådan dag då jag vill komma igång med allt jag gått och tänkt på den senaste tiden, till exempel blogga och fota. Gick loss med kameran nyss i min lägenhet, fotade små obetydliga saker, men så som jag gillar att fota. Mattfransar och suddiga bilder på sängöverkast. Vet inte varför men jag får en lugnande känsla av såna bilder? Sånt som man kanske inte tänker på att fota, för varför ska man göra det? En mattkant är väl inte direkt så väldigt intressant? Är jag den enda som tycker det? 
 
Har äntligen fått igång Photoshop igen, och insåg att jag är så otroligt ringrostig så det inte är sant. Men nu är jag så sugen på att komma igång på riktigt igen, ska kolla upp alla Youtube-länkar jag sparat på olika redigeringar och annat kul. Dock har jag inte riktigt tid egentligen, borde packa på riktigt och göra mig iordning för att åka på kalas snart. Det är brorsan som fyller 14 hela år idag. Lilla pojken, Pilof (som jag tyckte han skulle heta då han låg i magen, som faktiskt är ett namn efter en rosa mask från filmen Bartok!). Var tar tiden vägen egentligen? Jag fyller fan 20 om lite mer än två veckor..? 
 
Annars då? Jag har bott i två månader i min lägenhet, börjar få lite ordning men det är fortfarande lite kaos när man kollar närmare. Behöver få ordning i garderoberna och i skåpen i köket. Vill få hit min hylla också, så jag kan få upp lite filmer och böcker. Vill sätta upp tavlor och lite sånt på väggarna också, göra den lite mer personlig. Just nu är den så väldigt kal.. Men det kommer, har ju bara somsagt bott här i två månader än så länge. Allt kan ju inte hända på en gång. 
 
Men livet rullar på, har haft semester en vecka nu och imorgon åker jag till Finland (därför jag ska packa). Funderar på att ta med mig datorn så jag kan pilla lite i photoshop när jag är där? Om det är regninga dagar? Ska försöka fota så mycket jag bara kan! 
 
Men ja, jag har funderat lite på det här med den här bloggen.. Vill inte ta bort den, men jag känner att om jag ska fortsätta vill jag nog göra en nystart på en ny blogg.. Känns som att jag "växt" ifrån den här bloggen och syftet till varför jag skapade den för nu x antal år sedan. Men ska fundera lite mer på det, vet ju inte hur mycket jag kommer blogga i framtiden.. 
 

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)