Enjoy life

Idag har jag verkligen inte gjort någonting, förutom att rösta.. Vaknade vid 10 och var, som vanligt, svintrött. Mamma stack då in huvudet och frågade om vi skulle käka frukost och åka så snabbt som möjligt och rösta. Så vi slängde i oss lite frukost och åkte eftersom mamma skulle iväg och jobba. Var faktiskt lite nervös eftersom det är första gången jag väljer, om man inte räknar med "valen" som man gjorde i skolan för att "lära sig hur det går till" och om de olika partierna.. Men det var liksom ett ganska bra tag sen så minns inte riktigt haha. Att rösta gick väldigt snabbt för det var inte så många personer där som tur var, och när vi kom hem slängde jag mig i soffan och kollade på film. De visade först I love you Philip Morris och Charlie st cloud så blev kvar där ett tag. Tillslut var klockan 6 och pappa kom hem från jobbet.. Vart tog dagen vägen liksom? Men jag hade redan bestämt mig för att gå en promenad, inte den vanliga längre turen utan bara komma ut och röra på sig samt få frisk luft. Käkade lite innan och tog en kopp kaffe för att få lite energi och då var det redan mörkt ute.. Även om jag bara hade tänkt gå blev min lilla promenad en jogging/springtur. Och jag som inte har sprungit på huuur länge som helst, orkade betydligt mer än jag trodde! Knäna höll också, blev mäkta förvånad. Har också världens träningsvärk av att gå med rätt höga klackar sen krogen haha.
Apropå krogen hade jag väldigt roligt. Även om kvällen/natten inte blev alls så som vi hade tänkt oss hade jag och Ellen riktigt roligt. Det var ett riktigt äventyr kan man säga! Det började med att vi inte hade någonstans att gå och därför blev klockan 12 innan vi gick ut på stan. Vi hade därför tänkt gå till Rockbar för att ta en shot men när vi kom dit hade de "stängt" sa vakten fast klockan inte var 1 än.. Så vi fick gå vidare och hamnade tillslut på Satins uteservering där det knappt var folk. Men det dröjde inte länge förrns vi fick sällskap av ett gäng trevliga killar, vi pratade en hel del politik men eftersom klockan redan var så pass mycket hann vi bara ta en drink och sen var vi tvugna att gå därifrån igen. Då tänkte vi gå till Mc Donalds och äta lite och prata med men hamnade istället på torget där olika partier stod och bjussade på chips och godis. Vi stannade och diskuterade lite med dem innan vi drog vidare och bestämde oss för att gå till Max istället som ligger rätt långt därifrån.. Sen flöt kvällen och natten på, vi gjorde egentligen inte så mycket utan bara var, gick runt, pratade och bara levde typ. Sen blev klockan 6 och vi bestämde oss för att kvällen var över, sa hejdå och skilldes åt. Det var en rätt intressant natt kan jag säga. Ellen och jag kom inte i säng förrns klockan 7 eftersom det var en bra bit att gå + att jag hade klackar och galet ont i fötterna efter att ha sprungit omkring en del haha. Men, ska man vara fin får man lida pin, right? Och det fick jag, hade blåsor under fötterna när jag kom fram. 
Dagen efter gick vi upp ca 12-12.30 och åt frukost på Mc Donalds (glass, muffins + chili cheese tops!) klockan 15.00 och åkte hem vid 4. När jag kom hem kastade jag mig i soffan och rörde mig inte så mycket resten av kvällen haha. 
 
Kastade mig i sängen i lördags, rätt sliten. + fyllde på med ny motivation idag genom att läsa fitness.

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)