9 november

Tog ofrivillig sovmorgon idag också.. Stängde bara av larmet när det ringde imorse klockan åtta och vände på mig.. Vaknade klockan tio över elva. Skippade tydligen frukost också för det kom en massa emellan.. Mamma kollar tatuering och pappa tar fram gamla datorn med arkiv från 2006 och fram till -08. Spenderade "morgonen" på golvet framför lilla plattteven och skrattade mig tårögd. Tur att man inte ser likadan ut nu som man gjorde då, skulle dö ensam om så var fallet! Ass-cracks och pinsamma egobilder blev för mycket.
Farsdag idag också. Pappa, jag och Adam åkte efter maten till farmor och farfar för o gratta. Blev bjuden på kaffe och fika som vanligt. "Misslyckade bullar och tårta" sa farmor men det smakade ljuvligt, som det brukar. Farmors bullar är det bästa. Farfar visade upp en blåslagen arm, dåren hade släpats efter unghästen och hållit sig kvar så länge han orkade. Älskar man det man gör så är det väl inte så konstigt, men är man över 75 tycker jag man ska ta det lugnt! "Du är väl rädd om dig?" var det första han sa till mig innan han ens hade sagt hej. Gav honom en kram och sa "självklart är jag det farfar!". Nu var det min tur att säga så till honom. Han bara skrockade till lite, vadå försiktig liksom. Pappa berättade i bilen hem om den gången farfar blev sparkad i bröstet och fick åka till akuten. Farmor hade ringt och bett om hjälp med att pressa hö så pappa åkte dit med en bekant. Efter ett tag såg de någon som höll på o klyva ved, "vem fan är det där??" undrade dem. När de kom upp såg de att det minsann var farfar som stod där som om inget hänt. Ja, "vila" är väl inte direkt hans grej har jag förstått, sega gubben. Bästa farfar.


Blir inget gym idag, även om magen är full i fika. Var planerat så först, men vi kände alla att soffan lockade mer. Lite senare kommer syrran också för en kopp kaffe och farsdagsfirande. Nu ska vi kolla på Maria Lang om vi får igång det och sen blir det nog kvällen. Imorgon blir det tidigt upp för gym minsann!
Åkte till gymmet igår.. Blev 40min intervaller på löpbandet idag igen. Träningsvärk? JA. Svettig bild på en nöjd Sara aka Rocky.

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)