20 november

Idag har varit en rikigt bra dag. Även om den varit regnig och grå. Hade ju en jobbintervju idag klockan 10:15. Kunde knappt somna igår kväll, även om jag försökte mitt bästa. Men när man väl behöver somna tidigt är det sällan att man gör det. Kan inte direkt säga att det var på grund av nerver, det gick bara inte. Satte igång mig spellista på Spotify som heter sova som jag somnade till varje kväll sista terminen i gymnasiet och läste en sväng, men kunde inte somna ändå. Låg och vred mig ett tag, men lyckades tillslut. 
Vaknade sedan någon gång när mamma åkte till jobbet, ca 06. Skönt att veta att man får sova några timmar till i alla fall. Det var faktiskt inte så "jobbigt" att gå upp tidigt som jag trodde. Hoppade nästan ur sängen när alarmet ringde 08:15 och drog igång kaffe på en gång. 

Mötet gick faktiskt riktigt bra, om jag får säga det själv! Hon tyckte mina betyg såg bra ut (vilket jag nästan var mest nervös över även om jag hade godkänt i alla kärnämnena) och att mina referenser var riktigt bra. Hon nämnde också att jag var duktig på att beskriva bra saker om mig själv, vilket kändes som en liten boost i självförtroendet! Gick ut därifrån med ett leende på läpparna och en bra känsla i hela kroppen. Det bästa var nog att de sa att de skulle försöka få ut mig på arbete så snabbt som möjligt, känns riktigt bra nu! 

Efter det åkte jag direkt hem till Sofie och hängde en sväng innan vi gick till gymmet och körde lite armar, skönt. Lärde mig lite nytt, alltid bra. När vi kom hem till henne igen gick vi och bokade bastun och solariumet, vilket var jätteskönt. Behövde piggas upp med lite D-vitamin! När vi var klara åt vi god mat sen däckade vi i hennes säng framför en film. 
Nu ligger jag i sängen och lyssnar på lite musik, ska snart dra på något Youtube-klipp och sen sova. Imorgon väntar städdag, med julmusik. Saknas bara snö, annars hade det varit perfekt. 
 
Hoppas ni haft en lika bra dag som mig, imorgon är det fredag godingar! 
 

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)