Studenten 2014

Jaha, då var allt det över...
Balen, studentveckan, själva studenten och till sist mottagningen.
Nu börjar "vuxenlivet", med andra slags ansvar, jobb, skaffa sig nya rutiner i vardagen,
börja tänka mer på vad man vill göra i framtiden och andra "vuxensaker".
Balen vi hade för nästan två veckor sedan var väl rätt ok, lite långtråkig.
Efter blev det krogen, och dagen efter mådde jag inte så bra. Men då
skulle vi till "Jb galan" (som den inte heter längre) och sedan Pitcher's
med lärarna för mat och bowling.
Det var i fredags (fredag den 13:e) som jag tog studenten, om någon nu missat det.
Då hade vi champagnefrukost klockan halv sju, fotografering vid slottet, mingel i slottet,
typical avslutning och sedan utspring. Min klass sprang först, hade tänkt ut värsta entrén men den
floppade lite. Efter det hälsade man på familj och släkt, var med på kort och sa tack.
Sedan kom nästan det bästa på hela den dagen, flaket! Behöver inte säga så mycket
om det, förutom att det var asgrymt och så jävla roligt!
 
Igår hade jag studentmottagning här hemma tillsammans med min syssling Johanna och
fick av nästan alla frågorna; Hur känns det? och vad ska du göra sen?
Mitt svar var; Det känns ingenting, men det kommer väl i höst när det inte finns någon skola att gå till efter "sommarlovet och jobba, sen leva livet.
För det är exakt så det känns just nu. Inget speciellt. Det är väl inte så konstigt, jag har gått
12 år av mitt liv i skolan och helt plötsligt är det bara över, det är inte något man
känner direkt när man vaknar på morgonen dagen efter.
Men jag har tänkt att nu är det slut, aldrig mer skola, men det har låtit så konstigt
när jag sagt det så man inte tror på det själv.

Idag ska jag i alla fall jobba, eller ja gå bredvid och lära mig, vilket jag gjorde redan i onsdags, och imorgon ska jag jobba "själv". Spännande och så sjukt nervös. Men går nog bra, när man fått ordning på rutiner.
Annars händer inte så mycket, har snart teoriprov och uppkörning som
jag måste börja förbereda mig för.
Komma igång med träningen och äta rätt står också högt på schemat.
Shit, säkert gått upp hur mycket som helst på den senaste tiden, mat och ingen ledig tid för
gymmet eller träna.
okej hejdå.
Lämnar er med lite instagram-bilder från balen ända fram till studenten!
Något av det bästa jag gjort i mitt liv, mina vänner jag träffat och lärt känna bättre är bäst
 

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)