sommar, ledighet, sol, mat och VSCO cam!

SOOOMMAAAAAR!!!
Alltså, det kan omöjligt bara vara jag som bara känner yes över detta väder vi har just nu?!
Har ju varit ledig nu sen i måndags (jobbar imorgon + fredag) och alla dagar
har det varit fantastiskt väder. Jag har till och med redan
fått en otroligt ful bränna jag måste jobba bort på ryggen! (Sportbh + illröd ländrygg!) 
Halleluja. Men nu har jag faktiskt "lovat" mig själv att jag måste
bli bättre på att smörja in mig innan jag går ut i solen.. Tänker jämt att;
"solen tar inte så starkt! Svennebanan solen haha"
Och så har jag bränt sönder mig.. "Hej hudcancer" liksom! 
Nej ajja bajja, nu är det smörja som gäller. 
 
Typ varit helt själv dessa dagar av ledighet..
Pappa och Adam åkte ju till Finland i måndags (faan vill också, avis)
så det är bara jag och mamma hemma.
Dock har hon jobbat dag varje dag, så jag har vaknat själv och varit det 
till efter 4 på em.. Men har legat i solen, cyklat och tränat ute på gräsmattan
så har väl inte lidit för mycket.. Okej ibland har jag bara
känt för att ta bilen och åka iväg, men kommer sen på att min lilla bil inte har AC.
Woop! (dock taklucka, rägrs!)
Men har varit rätt skönt också att vara själv. haha måste erkänna.
Även om jag börjat prata mer med katterna och med mig själv, men det är väl bara bra att ha en bra
vänskaplig relation till sig själv? Kommunikation är väl nyckeln till ett lyckat förhållande?
eller hur? 
 
Jag har blivit beroende av två olika appar sen igår. 
VSCO cam och Kardashian.

Jag är helt uppslukad, klickar in på båda apparna med kanske två minuters mellanrum.
Knäppt, men älskar ju både foto och spel.
VSCO cam är så jäkla enkelt också och jag älskar att sitta och jämföra de olika effekterna
och pyssla med kontrast och färgstyrka! Nu när jag inte har min dator med Photoshop längre
är det här jättebra! Bilderna blir så fina också, och ens "Grid" är sååå fiiin. 
Har lagt upp hur många bilder där, sedan igår kväll vid typ 20:00 då jag laddade ner appen..
Ni som följer mig på instagram har fått se några av alla de bilderna.
Känner inte att jag kan lägga upp alla bilder från VSCO cam på instagram..
Liiite för "aktiv" haha. För att vara jag också!
Men ta och kolla in mina bilder på: sarajansson.vsco.co
 
Nu ska jag ta och värma lite mat sen igår (lagade kyckling med äggnudlar och cashewnötssås helt själv!) 
innan jag hungrar ihjäl.. Kanske kolla lite på tv, ta en paus från solen och sen fortsätta inne på
Adams rum som får sig en renovering nu när han är borta! Sen ska mamma och jag basta, dricka cider och
ha lite klyshig "mor-och dottertid"! Mysigt, kommer säkert bilder både på min VSCO cam och instagram!
 
Här är mina senaste instagrambilder från mina lediga dagar!
Redo för att ta milen på cykel i värmen! 
Efter blev det träning i kvällssolen, Singo kom och "tränade"
På solandet igen! Brände mig nog den här gången.. 
Efter 8 km på cykeln, höll på att smälla av i värmen så ville inte köra hela sträckan, men inte dåligt ändå!
När regnet och åskan tittade förbi assade jag på att lyssna, läsa illustrerad vetenskap! Hör sommaren till!
Från idag, valde lite skugga idag till en början, All världens historia, VSCO cam och Kardashian var med!
 

Avslutar med att säga att jag blev så jäkla myggbiten inatt!! Blodbrist imorse nästan.. Mina 
ben ser ut som grottmänklubbor, knottriga o äckliga.
Det får man ta, välja mellan att smälta bort i värmen eller monster som dricker ditt blod!

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)