Pluggandet förstör min rygg.

Min rygg håller på att ta kål på mig just nu! Efter att ha setat med arslet nersjunket i en mjuk soffa och med ryggen böjd som en banan i två dagar så krampar just nu hela min rygg. Det gör så satans ont så jag vet inte vart jag ska ta vägen! Hatar att förutom att riva av sig nästan allt hår över en jobbig uppgift som är så tråkig så man vill kräkas så mår kroppen bajs för att man valt sämsta stället att plugga på. Men till mitt försvar, jag pluggar bäst när jag är omgiven av folk, rörelse och gärna ljudet från en tv. I soffan alltså. Där har jag allt jag behöver, nära till mat, nära till toa och så kan jag prata med folk och inte känna mig som en eremit ner på mitt kalla rum. Försöker tänka på att sitta med rak rygg men när man verkligen går in i arbetet så försvinner allt runt och speciellt det viktiga. Så vaknar man upp där efter ett par timmar och ba: Jäklar va ont i ryggen jag har! Men du inte så konstigt så som du sitter, vad gjorde du på ergonomilektionerna? 
 
Nu ska jag ta en paus, sträcka på ryggen, göra mig något att äta och sen göra något kul! 

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)