Gymsnack!

Gymmade idag efter skolan, körde extra mycket på löpbandet, både löpning och uppförsbacke så mina ben var helt möra efteråt! Avslutade också med lite extra löpning och rask gångtakt i uppförsbacke. Plus att jag körde ganska mycket ben mellan bänkpressen så de fick sig en riktig omgång idag. Svettades som en gris men jag tycker bara det är skönt. Om jag inte skulle bli svettig så det verkligen rinner om mig så känner jag mig besviken på mig själv, då har jag inte gjort bra ifrån mig. När jag går från gymmet vill jag känna mig så svettig jag bara kan och bara se så förjävlig ut haha. Då känner jag att jag gjort något bra. Jag minns tidigare när jag precis börjat på gymmet så ville jag nästan inte svettas, för "gud så äckligt, folk kan ju inte se mig så!". Men om jag är på gymmet är väl meningen att jag ska svettas, vad gör jag annars där? Då kan jag lika gärna vara hemma haha. Jag ser också gymmet som ett tillfälle att kunna vara sådär svettig och äcklig, för var annars ska jag vara det om inte där? Jag tränar ju för fan haha. 
Sen en till grej om gymmet är att när jag är på gymmet försöker jag att bara fokusera på det jag gör just då, inte annat som man tänker på utanför gymmet som skolan, saker man behöver göra hemma eller framtiden etc. Jag vill helst av allt bara fokusera på att göra mitt bästa, och inte hålla på med mobilen eller någonting sådant. Jag vill typ lämna "livet" utanför gymmet om man säger så. Och om jag nu skulle plocka med mobilen skulle det isåfall handla om att kanske byta låt eller kanske svara i telefonen om någon viktig ringer (haha alla är inte viktiga), men då fortsätter jag ofta med det jag håller på med. Dock beror det ju på vem jag pratar med haha, men om det är mamma kör jag på som vanligt. Så känner jag speciellt nu när jag vill ta träningen till en ny nivå, inte tappa fokus! Jag gillar inte heller att prata när jag tränar heller, jag vill helst vara i min egna bubbla. Fast är jag och tränar tillsammans med mamma (vilket jag inte gjort på typ tre veckor nu) så pratar jag med henne ibland. Men tror hon känner lite samma som jag, it´s gymtime, not talktime! Sitter faktiskt en bild med grumpycat som säger så, tycker det är lite bra ;) Men jag vill helst inte bli störd haha. 
 
Annars har jag haft ganska otur idag. Började med att jag var trött imorse (som alla andra dagar den senaste tiden), sen när jag skulle stänga kylskåpet lyckades jag på något konstigt vänster fastna med stortån i kylskåpsdörren så den typ vred sig. Det var ju mindre skönt om jag säger så! Plus att när vi skulle åka till stan från skolan så slutade bussen fungera så jag blev orolig över att jag inte skulle hinna med tåget (även om det inte var så jäättebråttom om man säger så). Men jag hann med det så var inte sådan otur egentligen, lite hjärtklappning bara haha. 
Imorgon i skolan får vi hela dagen på oss att jobba med sådant vi behöver, så Daniella och jag ska kötta gymnasiearbete! Känns faktiskt som vi ligger rätt bra till, alla bilder är redigerade och finns med i rapporten med en liten text till, layoutningen känns också riktigt bra och vi har inte allt för mycket kvar. Så hoppas på att vi efter imorgon kan känna oss rätt lugna och inte behöva stressa i slutet! Hade varit galet skönt. 
 
Nu väntar jag på mat för jag är vrålhungrig, sedan blir det dusch och sist "Det okända" med mamma innan sängen! 
Mymlan idag då hon för några sekunder var lugn och satt still. Några sekunder efter flängde hon runt hela lägenheten!
 
 
 

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)