Cowboys och linedance!

Hade svinkul igår! Åkte ju som sagt till Fjugesta med mamma, pappa och min faster för att lyssna på mina kusiner som var förband på en western fest. Det var väldigt mycket folk där och många hade klätt ut sig och hade pistoler och cowboyhattar, man kunde tävla om bästa utklädnad. Mina kusiners band (Shotgun Shack) började spela vid åtta och sen spelade det andra bandet till klockan tolv ungefär, så det höll på ett tag!
Under kvällen hann vi med att äta mosbricka, lyssna på musik och dansa. Mamma, jag och min faster var med när de dansade linedance och jag måste säga att det var riktigt komplicerat haha! Jag kan absolut inte dansa och sen var det ganska trångt där så man hade inte så mycket space att röra sig på, men alla skrattade och hade roligt så det var bara att köra på. Jag lärde mig bugga med mamma och sen dansade jag också med trummisen i deras band. Jag sa flera gånger att jag absolut inte kan dansa, så jag typ flängde runt där bland cowboys och skrattade. 
Det var så kul att få komma ut och få träffa folk och lyssna på livemusik, och nu har jag ont i fötterna! 
 
Nu ska jag ta och äta lite och sen städa lite på mitt rum. Har kollat väldigt mycket på How clean is your house? den senaste tiden och känner bara usch. Även om mitt rum inte är i närheten av personerna i programmets hus så blir jag ändå äcklad när man får se. Och sen när man får se resultatet så känner jag hur det bara spritter i fingrarna och vill också få så fint. Det passar ju att städa på en söndag också. Funderar på att lägga mig och läsa en sväng i min nya bok också. Vill komma in i handlingen snabbt haha!

Ser fram emot sportlovet också, bara hålla ut sista veckan sen får man vila extra mycket. Har en hel del körlektioner inbokade den veckan också, får passa på. 
 
En oredigerad bild från en dimmig dag när Daniella och jag fotade gymnasiearbete!
 

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)