Körlektion, julklappar och filmkväll!

Äntligen jullov! Eller jag fick ju egentligen jullov igår (eller ja tisdags eftersom jag kunde vara hemma de resterande dagarna) men idag fick nog de flesta jullov. Känns oerhört skönt och jag ska ta vara på ledigheten väl. 
Igår som sagt åkte jag till stan för att ha körlektion, vilket faktiskt gick riktigt bra! Jag kände att jag ville visa framförallt mig själv att jag kan. Tidigare har jag tänkt inte kan jag ta körkort. Aldrig. Inte jag. Men igår kände att nä nu jävlar Sara, kör vi. Och det gjorde jag. Jag var väldigt stolt över mig själv i slutet av lektionen och sa det till min lärare som också berömde mig! Så nu känner jag väl lite mer go for it
 
Sedan efter lektionen stannade jag kvar lite i stan för att leta lite julklappar, men hittade bara en fast jag behövde ca 4 st.. Stressigt stressigt! Men det jag köpte är i alla fall till min lillebror, och jag hoppas att han blir glad över det han ska få! Så nu måste jag bara komma på något fint att köpa till de resterande.. Ingen aning till någon faktiskt.. Suck! Har ni någon julklappsstress? 
 
Det regnade väldigt mycket igår så när jag kom hem var jag dyngsur och kall! Så det fick bli en kopp te i sängen och vila upp mig tills jag skulle iväg igen. Nämligen på filmkväll med ett par riktigt goda vänner som jag dessutom inte träffat på ett bra tag! Och de var så snälla att de kom och hämtade mig så jag slapp åka moppe i regnet. 
Filmerna vi såg var World War Z, The Mortal Instruments och The Walking Dead (serien då). Men jag var så trött efter att ha sovit rätt dåligt de senaste nätterna och sen flängt runt på stan tidigare så jag somnade rätt tidigt.. Men jag vaknade (väcktes) ett par gånger under natten och kollade lite igen. Haha så som det brukar bli nuförtiden, jag somnar först.. 
 
Det som återstår av dagen kommer nog gå åt till att äta mat och sedan klä julgranen! Pappa och Adam hade varit ute i skogen i flera timmar utan att hitta en bra, men sedan mindes pappa att det står en gran bredvid vårat växthus, som dessutom vår granne bett oss ta ner då den är ivägen när han ska plöja. Så den fick det bli! Nu står den i vardagsrummet och väntar på att bli klädd. Såå mysigt när väl granen är uppe, då får man mer julkänsla.
Ska nog ta och julstäda ordentligt på mitt rum också någon dag och ta fram lite tomtar så jag får julkänsla även här. Och städa behövs, haha! 
 
Imorgon står det julgodisbakning på schemat så det ser jag framemot! :) 
 
Men ni får ha en fortsatt trevlig fredag em/kväll, puss och kram. 
 

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)