This was my weekend!

Hejsan!

Har inte bloggat i helgen för jag haft en hel del för mig! I fredags tog jag det bara lugnt och mormor och morbror kom över med jättefina blommor till mig och kollade hur det var med mig. Sen vilade jag vidare i sängen och kollade på tv! 
I lördags väntade jag besök från min kära vän Sofie, så då städade jag lite lätt på mitt rum och bakade till och med en blåbärspaj och gjorde marsansås! Så när hon kom så fikade vi på altanen och drack kaffe och kollade när kattungarna busade. Efter fikat så hamnade vi i en ordentlig matkoma så då la vi oss och kollade på tv  och lugnade magarna! Lite senare så frågade Hanna om hon kunde komma förbi en sväng och hälsa på och det var ju klart att hon fick. Innan hon kom så tog vi oss lite mat och drog på en lite B:ig skräckfilm från -81 som hette Funhouse. Jag tror jag nästan var den enda som kollade och tyckte att den var "bra" (ville bara se effekterna och sånt!) Men vi kollade klart på den och kunde nästan förutse slutet men vi förvånades ändå hur otroligt dåligt det var! Sämsta någonsin nästan, och då har jag sett dåliga slut! 
  Jag fick lite saker av Hanna också! Jag fick en godisburk och sedan en Ben and Jerry's! Då vart jag glad,       hehe,     precis vad man behöver när man mår lite dåligt! Så ett enormt tack till bästa Hanna för att hon finns för mig! Jag älskar dig!
Sofie åkte hem efter filmen och sedan bestämde jag och Hanna att hon skulle sova kvar hos mig för de syntes att det skulle bli dåligt väder. Och som sagt på kvällen började det mullra och blixtra och regna, så det var tur att jag inte släppte iväg henne! Tillslut ryckte vi ur allting och gick och satte oss ute på altanen för att kolla på alla blixtrar men det var så mycket mygg så vi bestämde oss för att gå och lägga oss istället. Sen kom mamma och pappa hem och då kunde jag somna också! 
 
Imorse vaknade vi runt halv tio och låg kvar i sängen ett tag och mös, sen gick vi upp och käkade frukost och då kom farmor och farfar på besök! Kramkalas och sen lite presentutdelning från födelsedagar och jag fick 200 kronor av dem. kanske kan beställa lite mer från drezz!
 
Nu har vi nyss ätit och nu ligger jag i soffan och lugnar magen och kollar på tv. Ska nog snart röra mig ner mot mitt rum och ladda inför imorgon då jag ska upp och jobba! Och då sätta mig på en moped igen... Men jag är inte rädd eller något, det ska nog gå bra. 
 

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)