THIS TITLE MAKES SO MUCH SENSE!

Tjo alla bres!
Idag gjorde jag det skriftliga nationella provet i Svenska (som de flesta andra..) och så slutade jag klockan 10. Fett vääärt!
När jag kom hem så såg jag att min ena hund hade analklåda och åkte kana på golvet, mysigtmysigt. Tur så blev det inget "snigelspår" efter honom, då hade jag spytt.
Och när jag kom in i mitt förresten supervälstädade rum så fick jag reda på att jag hade en inneboende. Vad är det med det? Kanske ni tänker, men om jag säger att han hade åtta ben så kanske ni förstår. Tyvärr eftersom han inte betalat hyra så fick han flytta till det fina landet dammsugarpåsen. Lite avundsjuk på honom faktiskt. Just ja, jag döpte honom till Bertil.
Lekte lite vuxen också och sorterade mina papper noga in i en pärm och skrev saker som viktiga papper, skolpapper, gamla fröviskolpapper osv. Kände att min vuxenstatus
höjdes från typ <-------> till <------------------------------------> i ett smack. Insåg också då när jag satt vid mitt skrivbord, och kollade på lillabloggen, och sorterade mina springtävlingsdiplom och mopedpapper att hålslagaren må vara den nästan smartaste uppfinningen som finns! Idiot, kanske ni tänker nu men om man jämför med bilen. Hålslagaren är miljövänlig (oftast, beror väl på vad man har för någon..) och så kan man göra hål i papper med den. Bilen är absolut inte miljövänlig och man kan inte göra hål med den. Eller jo, i kroppen och så om man kör på någon men... Ja ni kanske fattar? Sluta tänk hjärna!
Klappade lite på Tigurt också och kände att han hade en fästing, så jag bestämde mig för att ta bort den. Men han sprattlade som en fisk på torra land så jag bad mamma om hjälp. Då såg jag att jag hade värsta stora äckliga fästingen som låg och degade på min tröja. Då fick jag "paniken" som Sean Banan skulle sagt och tappade katten som flög iväg som med en sprakande raket mellan benen och jag skakade som en galning från galningland med handen så fästingen fick en flygtur. Dock så hittade vi inte honom sen, men jag letade som efter en "nål i en höstack" fast lite mer som en fästing på mattan... Fick ta fram bästa vännen dammsugaren och anta att den hittade honom. Elaka jävel! Kanske ni tänker nu men nu fick ju Bertil en kompis. Döpte denne till Simon. Tänker mig att de just nu sitter därinne och dricker en varm kopp te.
Nu ska jag kanske ta tag i mitt rum.... Och byta sängkläder för jag vill inte ha Bertil-kompisar bland mina lakan....!

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)