Detta gick ju som planerat..

fast så gjorde det inte det.. När vi kom till han som fixade min moped så var han tvungen att fixa och trixa lite och plocka bort grejer här och där.. Sen när han äntligen var klar efter ca mer än 1 h, så skulle jag då köra hem.. Men gick det? Nej! Efter första nerförsbacken så stannade den helt plötsligt och ville inte starta. Då smsade jag pappa och han kom, men då hade jag testat starta om igen och då hade den gått igång. Så då drog jag iväg igen, men efter andra nedförsbacken stannade den IGEN.. Pappa låg då bakom mig och var inte så lång ifrån, så han grejade lite och sen gick hon igång. Men så började det om och om igen. Tror vi stannade mer än 10 gånger innan vi kom tillbaka de 7 km vi åkt. Så då fick hon stanna kvar där helt enkelt och så ska han kolla på henne imorgon.. Och jag  hoppas verkligen att det är något enkelt han bara kan fixa på 20 minuter sådär, men han sa att det kan dröja tills på TISDAG(!) tills han får grejer han behöver.. SÅ det sög ju lite grann sådär.. Men får väl hoppas på det bästa!

Mina planer för kvällen blir nog att ligga i sääängen och kolla på Avatar och käka godis (det är ju faktiskt fredag!) och kanske blogga lite! Vi får se om jag orkar eller om jag får göra det imorgon :)

Men godnatt på er, sov gott!

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)