26 januari

Hemma från jobbet idag eftersom jag är ett sånt jäkla klantarsle...
Lyckades drämma pannan i hörnet på min högtalare i lördags kväll så nu har jag en bula mitt i pannan och liten blåtira plus huvudvärken från helvettet... Fick åka hem från jobbet igår då det kändes om att huvudet skulle sprängas och jag mådde allmänt piss. Akuttid på vårdcentralen där de klämde lite på bulan, jag höll på o svimma och fick tillslut rådet att äta en kur ipren & alvedon samt vila. Great. Troligtvis ingen hjärnskakning eftersom jag inte svimmade (vad jag minns) men måste ha köttat ner ansiktet ganska rejält, för det känns som att hjärnan hänger i en tråd därinne. 
 
Så idag gör jag så lite som möjligt i omgångar. Hittils har jag kokat kaffe, ätit frukost, sorterat lite viktiga papper och legat i sängen. Ska se om jag pallar med att byta sängkläder, man brukar ju må lite bättre när man går och lägger sig sen. Annars händer inte så mycket. Ska ju vara lite försiktig med tv, dator och mobil eftersom hjärnan kan smälta lite av det nu när den fått sig en smäll, eller något. Så vad finns det kvar att göra... Hmmm... Leka med pinnar? Bara tanken på det får mitt huvud att explodera lite till. 
 
Är förresten jävligt sugen på att göra något lite drastiskt med mitt hår, det finns ju så mycket potential. Behöver iallafall klippa mig, vilket jag ska försöka orka med idag själv. Men vill färga det också, inte blondt, vilket jag varit nu sen typ åttan... Ni kan ju räkna själva hur många år sen det är, min hjärna pallar inte med matte just nu (inte annars heller för den delen) Men jag är ju så "orolig" att håret ska trilla av, det ska bli fult, jag kommer ångra mig och att det kommer vara en pain in the ass att bli av med om något ovanstående skulle hända. 
 
Ja hoppas ni mår bättre än jag, ha det bra. Höjj. 
Här var jag glad, bara några timmar innan jag bankade sönder skallen. 
 

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)