12 november

Hej vänner.
Vad är up? Här håller jag på med lite städning inför helgen (eller ja försöker) och dricker kaffe, lyssnar på spellista som heter Movember på Spotify och dansar lite. Fast inte just nu, nu sitter jag på golvet vid mitt "skrivbord" jag knåpade ihop för någon vecka sedan. Fick något ryck och möblerade i mitt sovrum, det blev bra. Ska nog fixa en liten myshörna där jag kan... Sitta.. Och läsa mina tidningar.. Eller något. Få ut lite grejer i förrådet, sådant som bara står. Jag känner att jag har så många idéer men så lite yta och så lite möjlighet, längtar tills jag flyttar antingen till större lägenhet (dock inte inom det närmsta året hoppas jag) eller till ett hus. Fatta vad man kan göra, herregud kliar i fingrarna bara jag tänker på det.
 
Så vad händer annars??? Blir störd när jag tänker att imorgon har jag varit sjuk konstant i två (två???!!!) jävla månader, dvs har inte kunnat tränat dvs ser ut som en flodhäst just nu. Tack immunförsvaret, för att du har svikit mig, typ fyra gånger den här hösten, redan! Varje gång jag känt att "nä nu känner jag att jag börjar piggna till lite, jag tar en promenad!" så vaknar jag dagen efter och mår värre än någonsin. Vilket faktiskt hänt typ fyra gånger på de här två månaderna. En vanlig förkylning är oftast borta efter två-fyra veckor, så jag har alltså haft ungefär fyra förkylningar nu. Nejmen kan ju lika gärna ta lite vinterkräksjuka nu när vi ändå är igång?! *ta i trä* 
 
4 real nu, börjar fan tröttna på detta... Mår skit, gråter ganska ofta, känner att ingen förstår och att jag inte riktigt vet vad jag ska göra. "Bara att vänta ut och ha tålamod!", ja men vad har jag inte gjort de här två månaderna? Det är inte direkt så att jag rört på mig speciellt mycket. Har varken gymmat eller knappt gått promenader då jag inte vågat. Har inte heller haft energi till det för den delen, har varit helt körd efter jobbet så har oftast gått och lagt mig i sängen på direkten. Knappt orkat städa så min lägenhet har varit kaos i stort sett två månader.. Vilket är hemskt. Jag har googlat (jag vet, big NO men när man är desperat så!) varit på VC och tömts på blod, sovit, gråtit, ätit gott, ätit nyttigt, gått promenader osv osv... Har gjort det mesta som rekomenderats, men fan att inget hjälper. Står här, själv, och folk ba "det är bara förkylning, drick lite honung och citronvatten så blir du bättre!". Det var rådet jag fick av hon på VC första gången jag ringde... Typ tack? Jag dricker bara typ 3-4 koppar te med honung varje dag och knaprar C-vitamin, D-vitamin och omega-3 tabletter som en knarkare?? Att jag inte tänkte på att vatten är rena rama mirakelmedicinen! Så dumt av mig!
 
Nej, känner att detta inte blev något roligt inlägg (som mina andra brukar.. Sure...) men det är lite update på hur dålig jag tycker VC är hahahahahah och hur roligt det kan vara med förkylning från HELL, jajaja. 
 
Ni får ha det gött, håll er friska *host och fräs* och så hörs vi när vi hörs. Om jag inte dött i typ Aids, fågelinfluensan, mögel i lungorna, lunginflammation osv osv (tack Google!) 
 
Höll nästan på att glömma typ det viktigaste som hänt under den här tiden, jag har gått och blivit vegetarianSluta skratta! Det är sant! Köttfri i snart fyra veckor. Inte illa pinkat för någon som kunde få abstinens om jag inte åt kött *ger mig en klapp på axeln* 
Byeeeeee

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)