28 januari!


Halloj! Här sitter jag... När jag egentligen skulle jobba på skolan.. Men vaknade imorse när alarmet ringde och mådde inte alls bra, hostade och snorade. Så ringde och sa att för deras och min skull var det nog bäst om jag stannade hemma och vilade. Så hoppas jag att jag känner mig bättre snart! 
Men annars gör jag allt för att lura mig själv att jag inte är sjuk, vilket jag tycker är en rätt bra sak att göra när man är sjuk. Annars ligger man bara i sängen/soffan och tycker synd om sig själv..

Så några av mina egna tips är:
1. Byt sängkläder
Allt känns mycket fräschare och jag mår bättre när jag går och lägger mig sen..

2. "Fixa" iordning dig!
Istället för att gå runt i samma mjukiskläder och pyjamas hela dagen, ta på dig något annat! Då känner jag mig piggare. (Inte smink, om du absolut inte vill) eller måla naglarna som jag gör!

3. Gör något! 
Ligg inte i sängen och titta på film hela dagen, även om det är det man egentligen vill... Sitt vid skrivbordet, städa lite eller bara byt miljö! 

Väldigt enkla saker men som faktiskt funkar för mig! Jag känner mig lite bättre, inte alls lika miserabel som man kan göra ibland. 

Idag har jag också bokat klipptid om 2 veckor! Är ganska nervös.. Har varit hos frisör 1 gång i hela mitt liv och då var jag ca 5 år, sen har jag ingen aning om hur jag vill klippa mig! Vill nog bara toppa lite, men skulle vilja göra någon slags "frisyr" eftersom mitt hår just nu är lika långt överallt.. Men jag ju ett tag kvar att bestämma mig, så är lugnt än så länge! 

Men ni får ha det bra, peace! 


Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)