2015

Hej bloggen! 
Nytt år, ny månad, nya utmaningar, nytt jag osv osv osv.. 
Men faktiskt känns det nästan så för mig också. Jag tycker om tanken på att ett nytt år ger många nya chanser, utmaningar och allt vad ett år innebär. Man börjar ju egentligen om igen från ruta 1. 
 
Förra årets nyårslöften vad väl att jag skulle sova bättre, som jag minns. Nu har jag väl inte riktigt tänkt så mycket på flera olika nyårslöften, men mest att jag ska vara bättreallmänt.
- Bättre på jobbet
- Bättre på att ta hand om mig själv
- Bättre på att träna och äta rätt
Bättre på att sova (den får vara kvar)
- Bättre på att utmana mig själv
- Bättre på att göra saker direkt
- Osv osv.
 
När jag ser tillbaka på året som gått har jag kommit ganska långt med mig själv, om jag jämför med hur jag kände mig och så år 2013. Jag tänker inte dra upp allting, det skulle bli för mycket, men jag har blivit bättre på att ta ansvar, inte vara så rädd. Till exemel skulle jag aldrig år 2013 kunna ta ett sådant stort ansvar som att ta hand om människor, se efter deras behov och ge viktig medicin, helt själv. Det klarade jag i somras, till och med utan att få ångest. Det har hjälpt mig mycket efteråt och jag kan pusha mig själv!
Och apropå ångest så har jag kommit otroligt långt med den också, tack vare terapi. Jag minns inte senaste gången jag hade en stor panikångestattack, något som kunde komma varje vecka för bara ett år sedan. Det är något jag är otroligt stolt och glad över, *ger mig en klapp på axeln*. Det är långt kvar, men ändå har jag kommit en bra bit på vägen, och nu känner jag att jag kan klara mig även när terapin tar slut. 
 
Nu blev det här inlägget inte alls som jag hade tänkt mig, hahah. Men det känns som att det var viktiga saker som kom fram ändå, mest för min skull. Jag har inte tänkte så mycket på det där, och vad det faktiskt innebär för mig. Men jag känner nu att jag är mer redo för 2015 och vad det har att ge mig, än jag varit tidigare! 
 
Jobbiga saker händer dem som klarar av dem, du är stark.
 Gunilla Persson-look-like passar haha.. 

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)