6 december

Vänner, hur fan är det tänkt att man ska vakna till om det hela tiden är grått och regnar ute? 
Jag finner det helt omöjligt. Klockan ett satt jag vid mitt köksbord och kollade på Youtube men kände hela tiden att jag bara ville lägga mig i sängen igen och sova. Sova tills imorgon.
Apropå imorgon, då ska jag jobba. Det har gått tre veckor sen jag jobbade senast, känns helt galet och fel. Men jag kan inte säga hur otroligt skönt det ska bli, tillbaka till rutiner och kunna njuta när man är ledig. Struktur, det behöver jag för att fungera. 
 
Nu sitter jag här på huk framför datorn i mitt kök, lyssnar på Miriam Bryant och ska snart slita mig härifrån, komma ut lite och köpa mat. Vill äta lite finare idag, dricka något gott, sen duscha, sova och vakna imorgon med en massa energi. Det är så planen ser ut, men sen kan allt hända. 
 
Så ja, idag har varit en väldigt omotiverad dag. Kollade ifatt julkalendern, skrattade ett skratt som låter förjävligt hest och stör mig inte alls på att julkalendern skiljer sig så oerhört mot vad tidigare julkalendrar varit. Inte alls som förra årets, som jag inte ens tyckte var värd att kolla på. Förlåt, men den var absolut inte i min smak. Vad gjorde de i en tropisk miljö och jagade pirater liksom? Nej, jul ska det vara. 
 
Förresten, fyllde på min fruktskål idag (oj va viktigt det lät) och hittade en tampong i skålen. Men det är inget konstigt med det, när jag tänker efter har jag lite tamponger lite överrallt. Där man kanske i vanliga fall inte brukar förvara dem. Men jag tänkte att jag är ju inte ensam om att stoppa tamponger i varje vrå, det är nog ganska vanligt ändå. Intressant, jag vet. 
 
Nej vänner, nu ska jag ta på mig kläder och ge mig ut i regnet. Ska dra på bra musik och leva lite. Tänkt mycket idag, fast ändå inte. Logik. Vi hörs!

Förresten var jag med päronen och lyssnade på jazz igår på mysigaste stället. Där hängde den här tavlan som jag fastnade på, vill ha en sån. 
 

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)