6 april

Jaha då var påskledigheten över och det är dags att jobba igen. Blandade känslor, skönt att vara ledig men ändå ska det bli skönt med de gamla rutinerna igen. Har som sagt spenderat det mesta av min lediga tid i sängen och kollat på en massa filmer, så behöver likom röra på mig. Dock har jag haft ont i halsen och känt mig lite hängig de senaste dagarna så blir nog ingen löpträning för min del.. 
 
Men i lördags åkte jag faktiskt på bio och såg It follows med Adam och Hanna. Höll verkligen på att dö av tistess så på kvällen (ca runt halv åtta) blev det bestämt att vi skulle se den. Om den var läskig? Jag säger såhär, Hanna och jag höll hand genom hela filmen, jag blundade och höll för öronen samt fick små panik flera gånger... JA den var läskig, eller mer obehaglig liksom. Så värd att se! 
Efter bion var alla tre lite skärrade och tittade oss bakom ryggen flera gånger på väg till bilen, så Hanna och jag bestämde att jag skulle sova kvar hos henne. Kvällen slutade med att vi drog lite halvt spontant på fest, kom hem sent och hade allmänt roligt och glömde bort att vara rädda haha. Vaknade igår med en släng baksmälla och var helt seg i kroppen. När jag kom hem var det dags för påskäggs-jakt. Jag fick en matlåda och en triss-lott (vinst på 60 riksdaler!) Hade även High School Musical-marathon så såg alla 3 filmer haha... 
 
Idag kände jag mig krasslig när alarmet ringde vid nio, ont i halsen och täppt i näsan. Så gick inte upp förrns klockan halv elva.. Sen har jag inte gjort mycket, började projekt matbord till lägenheten så nu har jag slipat och målartvättat det om kommer bli mitt matbord i min lägenhet sen. Men måste köpa grundfärg samt färg innan jag kan fortsätta. Får se om det blir i veckan eller senare. Sen har jag suttit i soffan resten av dagen, åt glass och drack kaffe.
 
Nu lyssnar jag på musik men ska nog snart gå ut på en snabb promenad. Så fint väder och känner att jag behöver röra lite på mig i alla fall. Men ska inte ta ut mig allt för mycket med tanke på halsen, så blir en väldigt kort bara. 
 
Hoppas alla haft en trevlig påsk i alla fall! Käkat god mat, godis och bara haft det gött. 

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)