Familjelördag!

Idag var det helt underbart väder!!

Solen sken, ovanligt varmt ute och fåglarna kvittrade! Helt underbart, och fick sådana vårkänslor att jag bestämde mig för att vårstäda mitt rum, ordentligt. Började städa imorse och blev klar nu ikväll runt åtta. Hade dock ett rätt långt uppehåll under dagen då jag åkte med mamma, Amanda och pappa till Erikshjälpen en sväng
och sedan åt vi mat och umgicks när vi kom tillbaka. Eftersom det var så fint väder ute
grillade vi lite korv, potatis, lax, grönsaker och Amanda grillade äppelbitar med kanel och honung som smakade supergott! Sedan hade vi lite smått och gott till det också, som melon, mozzarella och gurka. 
Vi åt lite efterrätt ute på gräsmattan på en filt, glass med banan och choklad som legat över grillen. 
Det var nästan farligt gott!
Efter det letade Adam rätt på kubbet och vi spelade lite tjejerna mot killarna, men sedan blev det jag själv mot killarna, och gissa, jag vann! Det var väldigt jämnt på slutet och spänningen var olidlig, men tillsist lyckades jag skjuta ner kungen! 
Nu på kvällen har vi myst i soffan, druckit vin och ätit godis och popcorn framför Gladiatorerna. 
Sedan var alla så trötta (pappa speciellt, haha han somnade till och med i en av sofforna på Erikshjälpen!)
så jag hoppade en snabbis in i duschen och nu ligger jag i sängen! Har knappt blivit någon sen
kväll den här helgen, har verkligen vilat ut mig. Dock har jag vaknat vid ca 7-8 varje morgon jag varit hemma
men nu har jag ofta gått upp närmare nio. Skönt att inte sova allt för länge om dagarna heller,
man hinner med så mycket mer! 
 
Har även blivit jättesugen på att ta morgonpromenader några dagar i veckan innan skolan.. Det får dock bli lite senare eftersom jag fortfarande inte känner mig helt kry och halsen fortfarande gör ont. Men bara en kort promenad innan frukosten (om jag klarar det, är alltid superhungrig på morgnarna!) för att dels få extra motion men för att vakna mer och vara piggare under dagarna. Låter faktiskt inte helt tokigt nu, får bara se sen hur jag känner när alarmet ringer lite tidigare än vanligt! 
 
*
 
Nu ska jag kolla på film och snart sova! Hoppas ni får en trevlig fortsatt kväll, godnatt!
Dagens Instagram-bilder!

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)