Stolt över mig själv!

Just nu är jag så otroligt stolt över mig själv!! Gick så otroligt bra på gymmet idag och jag pushade mig verkligen till max. Men det var lite tråkigt eftersom det var rätt mycket folk där idag (jag kom nog helt enkelt fel tid egentligen..) så fanns inte så mycket av det jag ville göra ledigt, men fick göra det bästa av situationen och började med 10 minuters uppvärmning på X-trainern och sedan körde jag bänkpressen + olika squats med vikt mellan. Jag träffade även på Hanna där med hennes kompis så vi stretchade lite och pratade ett tag innan de skulle hem. Då såg jag att ett löpband var ledigt så jag gick dit och sprang. Och det kändes som att jag orkade hur mycket som helst! Blev riktigt förvånad över mig själv och att jag verkligen orkade springa, att mina höfter och knän pallade med samt fötterna. Jag sprang hela 15 minuter. Nu kanske det inte låter som världens grej eller jättelänge för vissa men det är det för mig. Och det är ju det som är det viktiga, right? Tidigare har jag ställt mig på löpbandet med inställningen "klarar jag att springa fem minuter på en gång så är jag nöjd." Sedan har jag sprungit de där fem minutrarna och sedan gått resten eller nöjt mig med det. Och vad är det för inställning egentligen då man vill pusha sig själv och orka mer för varje gång? Jo, sämsta någonsin. 
Jag minns när jag spelade fotboll och våra tränare sa att när vi är trötta, det är då vi ska springa ännu längre. Inte stanna. Vi orkar mer än vi tror. Man måste bara puscha sig själv och tro på sig själv framförallt! Men då när de sa det tänkte jag "men du vet ju inte hur det känns i mina fötter just nu? Jag måste stanna." Och så gjorde man det, även om man skulle orkat springa några meter till i alla fall! 
Idag kände jag inte av fötterna alls, tills jag sprungit kanske 14 minuter. Tidigare har det nästan gjort ont efter en eller två minuter, men då har jag inte stannat heller. Jag har liksom sprungit bort det onda då istället för att låta det stoppa mig. 
 
Nu hoppas jag bara att träningen fortsätter gå lika bra som den gjort hittils, och att jag håller maten också. Inte börja fuska mitt i veckan eller så, på helgerna är det ok, bara det inte blir för mycket av det goda! 
 
Med det sagt tänkte jag hoppa ner i sängen och läsa ett tag. Godnatt på er!
 

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)