Vad hände med melodifestivalen?

När det kommer låtar i melodifestivalen som heter "bedroom" vet jag verkligen inte vad jag ska ta mig till. Speciellt när det är en Eric Saade-kopia som står och försöker förföra småflickorna för att få röster. Förlåt men vad fan hände med detta program? Det här brukade vara höjdpunkten på hela året, då hela familjen satt och myste och lyssnade på bra låtar. Nu är hela showen som en koblaja. För mig är melodifestivalen en seriös tävling, eller det var det rättare sagt. Man skulle välja ut en låt som man tyckte var bäst och som man ändå ansåg hade en chans i ESC. Nu känns det som att det inte spelar roll om din låt är bra, om du kan sjunga eller om att vinna röster på ett schysst sätt. Ser du bra ut räcker det. 
Plus den jävla utdragningen på programmet så det är 400 år långt och man ska rösta 10 gånger. Varföööööör? 

Är det så att jag har "växt" ifrån det? Eller är det någon som känner samma sak som mig?  Jag vet inte men jag blir besviken varje år. Suck. Nu känns det som att jag kan slänga ihop en låt på två minuter och sen delta själv och vinna hela skiten. Och tycker du inte som mig, fine. Det är bara såhär jag känner, lev med det! Men du kan gärna få berätta hur du känner angående tävlingen, du kanske har något vettigt att säga så kör. Men inte typ "kolla inte då om det suger så mycket" för jag vill kolla för jag hoppas varje år att det inte ska vara sån koblaja som det varit de senaste åren. 
 
Känner mig lite såhär just nu, gammal och sur över allt nytt.

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)