14 december

Hejsan frieeeendsssss...!

Här sitter jag och småsvettas lite trots att det är en andra istid inne i min lägenhet... Kollade nyss bankkontot efter Tallinn och oh damn... Nudlar resten av månaden! *yeeeey* Nej men nästan.. Det värsta är nog att det mesta gick åt i baren. Ska fan vara nykter till jul efter den här resan. 
Så om jag skulle sammanfatta resan med tre ord är det barhäng, poolhäng och god mat. Det är väl det vi har gjort också, varit på spaområdet, ätit mat och druckit drinkar och öl. Stabilt! Men har man semester så har man. 

Var så sjukt kul att vara på "kryssning" också, var ett par år sedan sist. Vi har sett dansshower bland annat Burlesque, släppt loss på dansgolvet till bra musik, pratat med hur många olika människor som helst och stängt baren. Båda dagarna. Det var svinkul, speciellt efter att jag varit instängd i flera veckor nu haha. 
 
Tallinn var en väldigt fin stad, jag skulle jättegärna åka dit igen. Kan tänka mig att det är väldigt fint på somrarna med uteservering och mer folk. Vi promenerade runt lite i gamla stan där det fanns jättefina gamla hus och små pubar och resturanger. På lördagen gick vi på en julmarknad med mycket handarbeten och lite smått och gott. Där köpte jag en burk med ingefärshonung (helt insnöad på det) och en stickad poncho som är to die for. 
Sen handlade jag lite grejer på ett shoppingcentrum igår när vi hade några timmar innan vi fick gå ombord på båten. Bland annat en mindre gymväska, ett fat till rökelse och två bhar. 
 
Känns segt inför att gå upp imorgon, med tanke på att jag inte direkt vilat upp mig på den här resan. Men ska ta mig en varm dusch och sen läsa en sväng. Har snart läst ut Papertowns av John Green och den är så bra. Efter den ska jag läsa An Abundance of Katherines som också är skriven av honom. 

Jo men det är väl så det ser ut i dagsläget, nu ska jag dricka upp mitt te, skriva lite i min nya kalender inför nästa år (vuxet) och sen dra igång duschen! Saknar bastu och bubbelpool... 
Kvällen innan julmarknaden. 

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)