3 april

Man måste leva livet..
 
Hej på er! Här sitter jag vid mitt skrivbord i mitt rum, ett rum som snart inte kommer vara "mitt". När jag tänker på det, att detta rum där jag liksom växt upp i, snart inte kommer innehålla alla mina grejer är helt sjuk. Det känns liksom inte på riktigt. Bara så jävla galet
 
Igår efter jobbet fick jag stressa hem, byta om snabbt, fräscha upp mig lite och åka iväg igen. Jag skulle nämligen kolla på en lägenhet, alltså en egen lägenhet. Och vet ni vad, jag sa att jag ville ha den. Nästa vecka skriver jag på kontrakt och om ca 4 veckor kan det bli flytt. Vänta va?! Händer detta? IS THIS REAL LIFE? 
Jo, det händer. Jag ska flytta hemifrån, om bara ett par veckor. Jag är otroligt exited, lägenheten är så jävla fin (nyrenoverat kök och fräsch) och alldeles... Perfekt. Värsta drömlägenheten för mig, snetak, utsikt, gammalt möter nytt och min egna. 
 
Så igår började jag kolla runt i mitt rum, vad ska jag ha med mig, vad kan jag sälja osv. Framförallt vad behöver jag köpa? Till exempel decilitermått, tallrikar, smörknivar, dammsugare och micro. Sådana saker. Och ett duschdraperi. Ett fint ett ska jag ha.
 
Nu känns det som att det händer saker i mitt liv, stora saker. Jag är så jäkla nervös och taggad för att se hur det är att bo on my own i en egen lägenhet, men är samtdigt så jävla rädd så det inte är sant. Jag känner liksom ibland att jag kastar mig ut, det går så fort, ska jag klara mig själv? Ja, jag tror det, men samtidigt, det är så ovant och helt främmande för mig. Men jag tror ändå på mig själv, jag är villig att försöka. 
 
Jag längtar till att få inreda lägenheten, möblera och köpa nya grejer. Första frukosten, bjuda över kompisar, filmkvällar, osvosv. 
 
Så känner mig lite stressad, packa ner alla grejer och fixa viktiga saker på ett par veckor. Men det går nog bra, mamma och pappa ska hjälpa mig :) 

Ja ikväll blir det påskmiddag här hemma, mycket folk och mycket mat. Det gillar vi! Känner mig lite sliten, kan vara en förkylnig som kommer smygande, jag vet inte. 
Men jag ska snart locka håret och plocka lite på mitt rum. Har redan packat ner mina böcker, men ska se lite vad jag har för "flytta hemifrån grejer" och sådant som ändå är viktiga att ha i ett hushåll (typ sakerna jag skrev ovan) kanske göra en liten lista? 
 
Har ni några planer för kvällen? 
Billigt godis, bästa godiset!
 

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)