Vad gör jag med mitt liv?

Här sitter jag på golvet och undrar vad fan gör jag med mitt liv? Jag ångrar absolut inte att jag valde att inte plugga vidare efter studenten eftersom jag absolut inte vet vad jag vill göra, men samtidigt känner jag vad ska jag göra i höst och fram tills det att jag kommer på vad jag vill göra? Jag har ingen aning. Jag vet inte hur mycket jobb jag får, OM jag får något jobb. Vart ska jag få pengar? Kan inte helt bara breaking bad och sälja en massa knart, jag är inte Heisenberg (lolx) Får göra som Adam, plocka disk, dammsuga och torka borden för tio spänn. 
 
Nej men jag kan säga en sak, framtiden ser helt oklar ut på flera vis. Ingenting är kartlagt (men är det någonsin det??) Jag inser att framtiden är ett stort ämne jag ofta pratar om nu i min blogg nu när jag bloggar mer, men det är bara för att allt är just oklart. Jag vet ingenting! 
De senaste åren har man väl tänkt att "jag kommer komma på senare vad jag vill göra, jag tar ju inte studenten än!" bam, två månader sitter jag här som ett träd. Fast träd är rätt coola.
 
Jag fick ett råd på jobbet av en kille på en annan avdelning, "gör vad du vill nu, res, ha kul, det finns så mycket mer i världen att se innan du bestämmer dig. Sen, när du gjort allt du vill och känner att det är dags att ta tag i livet, då ska du börja plugga vidare." Såå får väl helt enkelt försöka tänka så, att nu är en tid att ha roligt, att leva livet och att se allt jag vill. Dock måste jag ju jobba för att det ska kunna ske (alltid något som är ivägen!!) men än har jag ju ingenting planerat. 
 
Såå någon som skulle vilja leva livet med mig? 
 
Snart ska jag göra mig iordning för sängen, för imorgon börjar jag jobba klockan 08:00. har inte gått upp före det sen... ever. Men ändå taggad på att jobba, är inte den som tackar nej till jobb just nu känner jag!!
#workoholic
 

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)