Sthlm + Söderköping + Norrköping!

Herregud vilka dagar jag haft! Först Stockholm som bjöd på shopping, festival (we are sthlm) och till sist en heldag på Gröna Lund. Jag handlade betydligt mer än jag hade tänkt, nya jeans, ett par jättesöta shorts, en tröja och lite andra produkter. Men när man väl är i Stockholm för att shoppa är det väl det man ska göra, right? Lite senare den kvällen åt vi på en asiatisk resturang och gick sedan ut för att ta det lugnt på en uteservering. Men vi hamnade visst mitt i We are Sthlska vara Europas största festival för 13-19 åringar! Haha, så vi stannade där ett tag tills vi kände att det var dags att gå tillbaka till båten. Det roliga var att det mest var yngre personer där, och vi blev till och med kallade gamla av några stycken!? Liksom, vi kan inte ha varit mer än 3-4 år äldre än dem. 
Annars hade vi verkligen superbra väder båda dagarna, inte alls för varmt och bara lite regn under tiden vi var på Grönan. Dock kom de ju en jääkla skur när vi precis skulle börja dra oss mot Centralen så vi fick lite problem. Vi hade tänkt åka spårvagn först men när vi precis hade gått på berättade chauffören att pga stora vattenmassor på vägarna så stod trafiken stilla.. Vi hade inte direkt bråttom, vi hade lite mer än 1h på oss, men ändå. Man vet liksom inte hur det ska gå, det är ju ändå en liten bit att ta sig från Grönan till centralen. Men som tur var hann vi med djurgårdsfärjan så vi blev inte så "försenade". 
Resan avslutades väl inte på bästa sätt.. När vi gått av tåget och kom till bilen insåg jag att någon hade brytit sig in i den och letat runt bland mina papper.. Fick världens panikångest-attack och grät och skakade när jag ringde mamma och pappa.. De hade dock inte tagit något eller förstört bilen mer än lite repor från när de brytit upp låset och sen spaken man flyttar fram och bak stolen med. Dock tror pappa att de kan ha varit ute efter att tjuvkoppla bilen, men antagligen har de misslyckades eller blivit påkommna.
När vi satt oss i bilen och jag försökte lugna ner mig blev jag jättearg på att man inte kan få ha sina saker ifred. Det måste ju ha varit roligt för den/dem som tog sig tiden att dyrka upp låset till min bil, söka igenom varenda liten vrå av den för att sedan inse att det inte fanns ett piss där i förutom gamla p-lappar. De kunde väl ändå ha städat bilen när de ändå var därinne??? Jaja, sånt händer väl (tråkigt nog!!!) och pappa ska göra/har gjort en anmälan på detta. Får hoppas att jag får ha den ifred hädanefter. Jag vet att det är en fin bil, men hallå! Så gör man inte! 
 
I lördags när jag vaknade var jag fortfarande lite mörbultad efter Grönan och chockad efter incidenten med bilen, såg verkligen såå trött ut på ögonen + att jag var alldeles svullen i ansiktet. Men det hindrade mig inte från att lite "spontant" åka med Sofie och hennes familj till Söderköping och bo på hotell i Norrköping! Jag packade på typ en kvart (bra att jag hade alla viktiga saker fortfarande nerpackade!) och hann inte ens äta frukost. Mamma var så snäll att hon ordnade en kopp kaffe till mig att ta med i bilen så jag skulle vakna lite mer, haha. 
Först åkte vi till Söderköping och åt glass, och herregud vilka glassar. Tror de hade runt 60st olika sorter man kunde välja mellan, svårt för mig med sån beslutsångest! Tillslut bestämde jag mig för att ta en med passions-, mango- och melonsorbet + vispgrädde, kex och en sås. Snacka om matkoma efter halva den glassen! Sofie fick till och med knäppa upp byxorna hahaha! Det roliga är att både Sofie och Daniella har pratat om att de vill åka till Söderköping och äta glass, men jag har bara funderat vad som är så speciellt med glass just där? Nu vet jag!
 
När vi rullat tillbaka till bilen åkte vi till hotellet och checkade in, la oss i sängarna och degade. Men sen lite senare på eftermiddagen gjorde vi oss iordning och åkte till en resturang och åt jättegod mat. Rullade tillbaka till hotellet för lite drinkar och sen stupade jag i sängen och somnade nästan på en gång. Haha, verkligen sliten efter att ha varit igång non-stop ett par dagar. 
 
Idag då, vaknade vi runt nio, åt god hotelfrukost, sov lite till, checkade ut och åkte till en gokartbana! Det var andra gången jag åker gokart och det är verkligen superkul! Lite mer än Mariokart på wii, om man säger så. Tyvärr gick tiden fort och loppen var över snabbt, men då blev det mat istället. 
 
Sen jag kom hem för några timmar sedan har jag bara halvlegat i soffan med ögonen på tvn. Mamma och pappa är i stugan och arbetar (tror jag haha) så har varit lugnt här hemma. Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och ta på mig myskläder och återgå till soffläge. Imorgon får jag se om jag orkar (klarar av rättare sagt!) ta mig till gymmet då jag ändå har lite ärenden till banken. Bäst att komma igång igen så snabbt som möjligt, så man inte blir alldeles för bekväm.
Så tråkigt att jag knappt tar några bilder eller lägger upp på Instagram när jag gör något.. Men här är en bild på glassen i alla fall! Blir mätt bara av att se på den.. Men om ni vill se lite mer bilder finns de på @sarajansson.vsco.co! 
 

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)