När inte allt går som man vill...

Idag har verkligen varit en sådan jobbig dag då allt går fel.. 
Började dagen med att försova mig en halvtimma och då rubbas hela min morgonrutin.. Det resulterade i att jag glömde bort tiden och fick helt plötsligt jättebråttom. Allt blev ju mycket värre när jag öppnade ytterdörren och insåg att det spöregnade ute! In igen och leta fram regnbyxor och regnjacka och kränga på mig, efteråt kände jag mig som michelinmannen. Fick kasta mig upp på moppen som inte startade, så fick kasta mig av igen och kicka igång den. Måste erkänna att jag blivit riktigt bra på att kicka igång den, haha! 
Att åka i regn må vara det hemskaste som finns, och det blir ju tusen gånger värre när man är stressad också! Jag hann i alla fall med bussen och kunde slappna av ett tag. När jag kom till skolan så var min lärare sjuk och internet var nere och vi kunde lika gärna ha pluggat hemifrån och tagit en senare buss.. Men internet kom tillbaka och allt löste sig, tills jag kollade min mail och såg att min andra leverans av Wen skickats, och jag som skulle avbeställa den! Fick smsa mamma och be henne ringa och bla bla. Kan ju säga att det inte gjorde dagen bättre. 
Runt lunch hade det börjat snöa ute och det går inte alls ihop med mopeder (halkade ju omkull för ca ett år sen för det hade snöat!) Kände redan då att resan hem skulle bli jobbig och tro mig, det blev den.
Säger bara kallt, blött, trött och ont. Tappade känseln i fötterna och fingrarna och såg ingenting för vattnet på visiren och piskande snöregn på halsen och hakan, bilar som bländade och bara jobbigt! 
Kom innanför dörren och kunde inte få av mig de blöta kläderna för fingrarna dunkade och gjorde ont. Som tur var så kom mamma och hjälpte mig och hon gjorde till och med en kopp te till mig och värmde ett par duntofflor! <3
 
Nu ligger jag under filten i sängen och ska skriva lite på min novell som ska vara klar på fredag. Behöver skriva lite mer, men får se hur mycket jag orkar göra idag. Har haft huvudvärk hela dagen också som pricken över i!
 

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)