hemma

Kom hem runt halv ett och då tog jag ut hundarna en kortis och nu sitter jag här och lyssnar på musik och dricker lite te. Hörde några bra låtar imorse som jag laddar ner nu så jag har något nytt att lyssna på sen när jag ska dammsuga.. Några kanske undrar vad jag gör hemma från skolan såhär tidigt, det var pedagogisk eftermiddag idag (pedda). Idag på franskan så skulle vi göra franska pankakor, men icke sa nicke. Det fanns ingen sal vi kunde vara i.. Och alla som hade taggat och de flesta hade struntat i frukosten bara för det, och sen blev det inte så.. Då jobbade vi som vanligt och bestämde att bakandet sker på torsdag.. På kemin kokade vi vatten i en pappersform, och tände eld på stearin. Sen var det bara lunch och sen hem.
Nu när det varit plusgrader några dagar och snön börjat smälta så har det blivit is hela vägen från mitt hus ända ut till vägen (ca 1km)! Det var lite kämpigt att gå från bussen och jag höll på att halka några gånger men lyckades hålla mig på fötterna, som tur är!
Ni får ha det så bra, hejsvejs!

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)