4 januari 2016

Varför är det så otroligt jobbigt att gå upp på morgonen när man varit ledig ett par dagar...? 
Ville gråta imorse när alarmet ringde även fast jag haft sovmorgon. Kroppen bara skrek efter mer sömn och jag fick slita mig från sängen... Därför jag ändå ogillar när man är ledig på vardagar, det blir jobbigare att komma igång igen. Men som tur är blir det tillbaka till gamla rutiner igen nästa vecka (röd dag på onsdag) vilket ska bli skönt. Dock pratade vi idag på jobbet om hur skönt det skulle vara om man var ledig varje onsdag, det hade ju varit guld ändå. Då har man en dag i veckan att vila upp sig och ta nya tag till resten av veckan. Men det funkar väl bara i teorin...! 
 
Annars rullade dagen på idag, slutade inte allt för sent (runt tre) så kom hem och kunde slappna av ett par timmar innan gymmet. Kollade på Sverige - Finland och skrek och blev helt loco när Finland vann. Egentligen hejar jag på båda (men mest Finland) så är ändå win/win när de spelar mot varandra i alla sporter. 
 
På gymmet idag körde jag ben och avslutade med lite mage. Känns så otroligt skönt att vara tillbaka igen, varit igång snart en månad iallafall! Ännu bättre när jag redan känner hur mycket starkare jag är än då i början, vilket var hemskt. Behöver dock knåpa ihop ett nytt träningsschema och verkligen få med allt, om jag ska nå de resultat jag vill. Ska försöka testa lite nya övningar som jag kan ha med, så jag inte är fast i alla gamla jag liksom kört i alla år nu... Skulle också behöva "planera" mina matvanor lite också, med tanke på att jag är vegetarian nu och inte får i mig lika mycket proteiner som innan. Det ska bli spännande, borde leta upp något fitness-konto som är vegetarian så man kan få lite inspiration. Får hålla ögonen öppna helt enkelt!
 
Förresten, fyfan va fint det är i min lägenhet nu när jag möblerat om! Så mycket mer utrymme och det känns mysigare & hemtrevligare. Skulle till och med få in en liten soffa om jag skulle vilja det. Goals! 
 
Nä nu ska jag äta upp min kvällsis, dricka min protteshake och kolla antingen Youtube eller något avsnitt Bob´s Burgers! Godnatt mina vänner.
 

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)