Snabb årsresumé av 2014!

Såhär började mitt år.. Mina mål. Jag ville må bättre, prestera bättre och leva livet. Nu när jag ser tillbaka på året, så kan jag säga att jag uppfyllde väldigt många av dessa mål, om inte alla. 

- Jag började ändra mina sovvanor, vilket gjorde att jag kunde prestera bättre i skolan och på gymmet. Slutade ha datorn i sängen, la mig i tid och sov inte allt för länge mina lediga dagar (med en del undantag såklart). 

- Jag tänkte inte på allt jag ville ha och kände att jag saknade, utan la fokus på att uppskatta det jag faktiskt hade och inte ta något för givet. Något jag tycker är väldigt viktigt i livet, och fortfarande strävar efter. 

- Jag tog tag i saker, även om de var jobbiga. Skolarbeten, samtal, problem, jobb och liknande saker. Jag började i terapi för att börja jobba med min panikångest bland annat, vilket var jobbigt för mig eftersom jag inte ville se att jag hade problem. Nu ett år senare är jag otroligt tacksam över att jag gjorde det, jag mår såå mycket bättre än jag gjorde och har kommit långt med min panikångest även om den inte är borta helt. Vilket den kanske aldrig kommer göra heller. 
 
- Jag sökte ett sommarvikariat som sedan ledde till att jag fick lite jobb på hösten, och som gav mig mer än ett jobb brukar. Jag utvecklades väldigt mycket som person, växte, lärde mig nya saker, kände mig självständig och insåg att jag faktiskt kan. Jag klarade av att vara själv, ta viktiga beslut, vara ansvarsfull och fokusera. Det har hjälpt mig otroligt mycket nu efteråt, speciellt när jag skulle söka nya jobb
Men allt har inte varit positivt hela tiden, såklart. Ångesten och paniken har funnits där, speciellt över framtiden. Studenten som känts så långt borta så länge stod nu och väntade runt hörnet. När den äntligen kom, var jag verkligen redo? Jag var otroligt stolt över mig själv att jag klarat skolan, men sen då? Vad skulle hända sen efter sommaren. Framtiden såg bara ut som, ingenting. Det var mörkt. Vad vill jag göra? Vad vill jag inte? I 13 år har jag vetat vad jag ska göra, gå till skolan och lära mig. Nu helt plötsligt måste jag inte det, vad ska jag göra nu?! Jobba? Det var ju lättare sagt än gjort, vara arbetslös är ingen rolig tanke. Plugga? Nej, jag vet absolut inte vad jag vill göra resten av mitt liv, varför börja utbilda mig till något jag inte säkert vill! Men alla andra ska ju plugga vidare, flytta utomlands och bli något. Då måste väl jag göra det också? 
Det var otroligt jobbigt ett tag, speciellt efter sommaren när jag slutade jobba. Pengarna försvann sakta men säkert, jag fick panik. Sökte vartenda lediga jobb, fick knappt några positiva svar. Hela dagarna spenderade jag på olika sidor, mailade, rev mig i håret och kände frustrationen växa. 
Men som med det mesta vände det, och nu sitter jag här med två jobb. Arbetslösheten suger, men det lönar sig tillslut!

Några saker jag gjort under året: 

Fikat med Ellen på fotolektionerna


Pluggat massor..
 
Varit i Sälen två gånger, bland annat under Vasaloppet då pappa var med! 

 
Varit på krogen med Ellen!

 
Var på Kolmården med fotoklassen!
 
Taggat studenten med några tjejer från min klass, bio samt middagar!

 
Gick på bal. Och krogen efter det!

 
TOG STUDENTEN!

 
Fått en egen cykel.

 
TOG KÖRKORT OCH KÖPTE EN EGEN BIL!
 
Träffat vänner, badat, grillat och kört dunken mitt i natten!

 
Spenderade mina lediga dagar på cykeln i värmen!

 
Eller på gräsmattan i solen!
 
Åkte till Stockholm med Daniella, hamnade på en festival, sov på en båt och gick på grönan!
 
Haft inbrott i bilen.. 

Följde med Sofie till Söderköping och åt glass och bodde på hotel i Norrköping!

 
Varit 2 veckor i Thailand!
 
Gymmat en hel del!
 
Ätit massa proteinpankakor!

 
Firat jul med familjen!

 
Firat nyår med bästa Hanna + massa mer!
 
Bara några minnesvärda saker av allt som hänt under året, kan ju inte få med allt! 
År 2015 hoppas jag få uppleva en massa lycka, framgång och kärlek. Jag vill spendera tid med vänner och familj och få uppleva nya saker. Utvecklas, lära mig nya saker och utmanas. Bli bättre på att stå på mina egna ben, flytta hemifrån och klara mig. Bland annat! 
 

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)