20 april

Nej men hej hallå, tjenare, goddag! 
Det var då längesen, råkat ut för sjukdom(ar) samt semester på det. Great! Nej men för två veckor sedan hade jag otroligt ont i magen, spydde en dag och kunde inte äta någonting.. Låg bänkad i sängen/soffan och vred mig i smärtor. Fick inte i mig kaffe heller så hade världens abstinens på det, liksom varför inte? Men på lördagen (samma dag vi skulle åka till Sälen..) hade jag fortfarande jätteont i magen och kunde inte "röra den". Ringde då 1177 och hon sa att vi skulle ta vårat pick och pack och åka till akuten... Alltså så många tankar som snurrar i huvudet då, speciellt jag som lider av väldiga orostankar som "flyger iväg". Fick träffa läkare som klämde och kände på magen, väntade och väntade. Men tillslut kom hon och sa att det kan vara magkatarr och så fick jag tabletter. Hurra, typ. Sen efter det bar det iväg mot Sälen.
 
Hade en grym vecka, massa slalomåkning, sol och för mycket av det goda. Känns som att jag rullar fram nu.. Åt även på Lammet & grisen för första gången, maaatkoma deluxe! 
 
Men nu är det alltså tillbaka till verkligheten. Kändes konstigt att åka till jobbet imorse, vilket egentligen inte är så konstigt eftersom jag inte jobbat på ca två veckor.. Men dagen rullade på snabbt och slutade redan halv ett ungefär. Sedan jag kom hem har jag suttit här vid datorn och kollat in alla Youtube-videos jag missat när jag varit borta. Hade tänkt åka till gymmet, men hade ingen ork till det alls. Men tog i alla fall vara på det fina vädret och gav mig ut på en (svettig) cykeltur! Fan va skönt det var, men jobbigt. Saknat att cykla, det är så skönt och tar inte lika illa på knäna som löpning gör.. Och apropå löpning är det en månad (!!!) kvar tills mamma och jag ska springa Vårruset.. Känner jag mig redo? Nej... haha inte alls! Men ska komma igång nu, får blanda löpning med cykling så inte knäna tar stryk helt. Försöka käka lite bättre så ska det nog gå lite bättre i alla fall..
 
Sen är det typ kaos här i mitt rum.. Det är grejer, kartonger och påsar överallt. Jag flyttar nämligen snart, kanske redan nästa vecka om allt går som det ska. Det är bara kontraktet som ska skrivas på och nycklar som ska fås.. Sen jävlar smäller det. Är jag redo? Ja jag tror det! Fan, va spännande. Helt sjukt. 
 
Så ja det är lite vad som pågår i mitt liv just nu, faktiskt ganska intressant om jag får säga det själv. Det händer något, förändringar, utmaningar och nya rutiner. Så ja, börjar känna mig lite stressad och nervös, vet inte riktigt om det är för tidigt eller ej att börja packa ner ännu mer grejer, typ prydnader. 
 
Här kommer i alla fall lite bilder från den senaste veckan!
 
 

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)