Skolångest!

Jag blir GALEN på allt skolarbete jag har att göra just nu!! Känner en enorm press på mig att alltid prestera extra bra i engelska, naturkunskap och religion.. Fick tillbaka religionsprovet vi gjorde för ett tag sedan om världsreligionerna och jag har haft sådan enorm ångest över det så det är helt sjukt. När vår lärare sa att vi skulle få tillbaka proven och började förklara lite vad de flesta missat och tog lite exempel tänkte jag hela tiden "shit, det är mig hon pratar om. Det här gick absolut inte bra!". MEN när jag får mitt prov och vänder på det ser jag att alla kriterier förutom EN på A-nivån är gröna. Jag hade alltså fått B/A på provet. Då höll jag på riktigt på att börja gråta, haha. Otroligt chockad, jag kunde inte ens vara glad nästan. Och tack vare det känner jag mig jättepressad (inte på ett bra sätt heller) över att göra så bra ifrån mig som möjligt i det vi kommer göra i kursen fram till betygsättning. Speciellt när jag inte fattar någonting om det vi håller på med just nu, jag läser men det försvinner på en gång. Måste bli klar med den uppgiften idag också så jag kan bli klar med det andra också. SUCK. Skönt att skolan snart är slut. 
 
Ska plugga nu ett par timmar till och sen ska vi åka till gymmet, skönt att få tänka på något annat! Plus göra av med allt fika jag ätit igår och idag, mamma fyllde år igår så blev både tårta, bullar och kakor. Men ingen ångest, inte så farligt alls haha. Det var GOTT.
 

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)