Resor, sommarfest och mat

Åt tacos för ett tag sedan och kollade på Under the Tuscan sun med mamma.
Blev så sugen på att åka utomlands, äta mat, dricka gott, vara uppe länge, träffa människor, gå på marknader etc.
Vill åka till England, Frankrike och Italien just nu.
@Tumblr
Vill se så mycket, göra så mycket, inte behöva bry sig om något eller ha ångest över allt.
Inte vara rädd. 
Men än en gång så är det pengar som är det som begränsar en. Nu när jag slutat skolan,
inte har fast jobb och inte har något planerat framöver så går det ändå inte.
 
*
 
Haha nu ska jag sluta vara emo! Idag har jag inte gjort något speciellt. Vaknade lite senare än vanligt, 10, var ensam då mamma jobbade. Åt frukost framför tvn, tyckte att det faktiskt var skönt
med lite "sämre" väder än det varit de senaste dagarna. Då kan man
vara inne utan att ha ångest! Tränade lite också, mest olika magövningar. Skönt. Hade
tänkt cykla, men tiden sprang iväg och sen skulle jag måla på Adams rum. Imorgon ska vi tapetsera. 
Börjar jobba på tisdag igen och jobbar tre dagar i rad, 85% nu istället för 50%. 
Men bara 11 jobbdagar kvar som är schemalagda, efter det är det fritt fram för livet.
 
Just nu kollar jag på fotboll, sen ska jag nog kolla på en film i sängen. Mamma ska upp imorgon igen, så blir inte så sena kvällar då. Funderar på att ställa klockan imorgon så jag hinner åka till gymmet
på förmiddagen, måla lister så vi kan tapetsera imorgon. Beror på vad jag känner imorgon. 
 I fredags var det lite party med härliga vänner! kvällen bjöd på skratt, historier, för mycket vin, spel och för lite sömn. Åh, längtar redan tills jag får träffa dessa underbara människor igen! 
- Har velat ha en hatt, som typ alla har just nu, hur länge som helst. Och när jag plockade rent Adams rum på grejer hittade jag en som låg och skräpade! Hade helt glömt bort att vi hade en filthatt hemma! Nu är den min, jag använder den flitigt! -
Mamma sa att det var min tur att laga mat då hon jobbade, fläskfilé med potatis + dipp och tomatsallad.
Blev riktigt gott om jag får säga det själv!

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)