Storstädning..!

Skönt att få sova ut idag! Längtat hela veckan, haha. Sov i alla fall till tio idag men sen drog jag mig ur sängen även om jag hade kunnat spendera hela dagen där utan problem! Det är ju otroligt roligt också när det första man får höra när man nyss vaknat är "idag är det storstädning och vi ska städa bort julen!". Precis det man vill höra just då. Men nu har jag gjort min del (julgranen, julsakerna, diskmaskinen och köket) så nu drog jag mig ner på mitt rum och rensade garderoben. Bäst att göra det nu när jag är på ett så kast-sugen-någonting-humör. Då ryker det mesta som bara hängt där sen urminnes tider. Behöver också ta en extra koll bland mina tjocktröjor för de tar typ upp två hyllor nu och det känns liite för mycket. Använder knappt alla heller, men vissa ligger extra om hjärtat så blir svårt. Får tänka mer än känna just nu alltså! Slängt bort de flesta jeans som bara ligger då jag bara använder en sort jeans, Dr Denim, så behöver inte de andra. De sitter piss också så gör inget! Lagt undan flera sticketröjor också för de senaste två åren har jag haft en tendens att bara köpa såna.. Speciellt från Monki. Blir helt galen när jag ser stickade tröjor, även om jag har typ 100 hemma. Så där är det köpstopp för mig. Nu ska jag "bara" leta efter lite finare toppar. Det är det jag är i behov av mest just nu, och typ basic linnen. Så fokus på det! 
 
Igår blev det faktiskt knappt nå onyttigt. Bara några bitar choklad från min chokladtomte plus en liten skvätt vin! Annars åt vi väl lite mer sallad men det är ju inte riktigt samma sak haha. Har känt mig jättesugen på choklad typ en vecka men blev faktiskt besviken över att det inte var lika gott som det brukar! Men det känns ju också bra att man inte mulade heller haha. 
 
Lite senare blir det förhoppningsvis gymmet och sen mys i soffan! 

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)