Måste rensa!

Idag känner jag bara för att kasta saker.. Såna saker jag aldrig använder eller sånt som jag haft sen jag var 12-13 som bara ligger och tar plats. Plats som jag kan använda till så mycket annat, bättre saker! Har nyss gått igenom min sminklåda och kastat alla gamla mascaror jag haft sen jag var 14-15 som jag fått från typ tidningen Frida eller något liknande. Dels för att de luktar starkt så jag får ont i huvudet och jag kommer aldrig använda dem, dels för att de är gamla som gatan. 
Men vill också bara kasta en massa saker som ligger överallt och samlar damm och är ivägen. Usch, har samlat på mig alldeles för mycket grejer genom året och det är jättejobbigt när man inte kan kasta saker. Jag ska spara på allting och hamstrar på lådor för "de kan ju komma till användning, nån dag". Måste verkligen sluta tänka så och istället bara kasta det på en gång och när jag behöver det får jag väl ta och skaffa mig det då! 
 
Vill också förnya min garderob. Ut med gammalt och in med nytt! För nu känns det bara som att jag har på mig samma kläder hela tiden och aldrig bär något nytt och fräscht. Men även här har jag svårt att kasta eller ge bort kläder.. Jag "kan ju vilja ha på mig de här, någon gång" och "jag kanske går ner lite i vikt så de passar bättre..". Men jag använder det ändå aldrig! Blir så trött på mig själv.. 
 
Jag måste verkligen sluta spara på exakt allting! 
 
 

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)