Stockholm, körlektion, döden och död.

Wow, hänt rätt mycket den här veckan!
I onsdags spenderades hela dagen i Stockholm, Fotografiska samt Etnografiska museet stod på schemat.
 Det blev en tidig morgon då bussen gick från skolan klockan sju på morgonen. 
Därför fick jag pallra mig upp innan klockan fem, tåget gick 05:55. Hääärligt värre! 
Först i Stockholm började vi med att gå en runda på Fotografiska och kollade på jättefina 
fotografier, blev jättesugen själv på att damma av kameran, men kanske inte fota riktigt
sådana bilder som vi kollade på, men bra inspiration ändå! Kreativa var dem också!
Sedan fick vi några timmar som vi fick utnyttja varlfritt, så vi shoppade och åt på Subway (fancy). 
Jag köpte ingenting (förutom lite godis till bussresan hem). Egentligen köpte jag en
klänning från H&M men den köpte jag faktiskt till Ellen som ville ha den haha.
Så egentligen köpte jag ju någonting, dock ej till mig själv. 

Efter att ha sprungit runt på stan bland en massa olika människor och butiker
var det dags att dra sig till bussen för att åka vidare till Etnografiska.
Kan ju säga att man inte var så jättesugen på det då man helst ville lägga sig i bussen och sova.
Hela kroppen skrek och hjärnan gick på tomgång. Fast överlevde, och det var väldigt
intressant också! Även om killen som guidade oss såg ut som någon
de nyss dammat av ur garderoben från 40-talet! Men han var söt! 
Såg ut som en typisk kille som jobbar på ett museum. 
Och sedan, äntligen, var det dags att sätta sig i bussen för resan hem!! 
 
Vi anlände till skolan klockan 19:30, då satte Daniella och mig på bussen hem (ja en till buss!)
Väl hemma fixade vi våra naglar med hennes mockafjong som gör gelénaglar och kollade
på Grey´s Anatomy. Sen damp vi ner i sängen och sov som barn. 
Halleluja!
(Som vanligt är jag så tråkigt och inte tar några bilder alls, låter er fantasi skapa en bild)
 
I torsdags kunde jag knappt gå på grund av träningsvärk och utmatthet. 
Men som den vikingen man är släpade man sig till skolan ändå.
Viktiga saker skulle diskuteras, muntliga delen av nationella!
Wow, lite pirrig i magen då jag tänker på det!
Slutade 11:30 men dagen tog inte slut där, tyvärr..
Dubbel körlektion stod på det schemat, vänstersväng på landsväg samt motorväg.
Yes, passar perfekt när man har huvudvärk och knappt kan gå samt är så trött
så man nästan kan somna, stående. 
Överlevde den också, tro det eller ej, men till min fasa var dagen ändå inte slut!
Då var det bara att bege sig tillbaka till skolan för en timme matte. HURRA!
Dock lönade det sig, fick reda på att nästa vecka blir sista gången någonsin. Sen har jag (förhoppningsvis)
mitt betyg i matte. Som jag kämpat. Fyfan. Känns overkligt
Ni skulle aldrig förstå.
 
Puh, så idag fredag. Föreläsning från RFSL idag på förmiddagen (fick en timmes sovmorgon, behövdes!)
Sen hade vi vikarie på medieproduktionen, min lärare har fått bebis. 
Som vanligt fick vi en "jätterolig" uppgift, igen. Jättetaggad.
Inte. 
Men vi "fick" sluta lite tidigare, så var skönt!
 
Har nyss kommit hem från gymmet och nu väntar jag på att mina slavar (mamma och pappa) ska
göra klart maten någon gång. Superhungrig. 
 
Okej, skitlångt och tråkigt inlägg, men okej det här har jag gjort.
Väldigt fabulous, I know. 
Ha en bra helg, jag ska plugga.
Massor
Hej!

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)