Finland sommar -13

Åkte till Finland för ett par veckor sedan. Följde med min mormor, morfar och morbror som åkte ett par dagar innan jag egentligen skulle åkt med familjen. Det var "första" gången jag åker någonstans själv, utan mina syskon, med dem (och det skulle jag verkligen göra om!). Under resan har jag skrattat oerhört mycket, men samtidigt varit ledsen. Min gammelmormor gick bort för en månad sedan och det har länge varit sagt och bestämt att hon ska begravas i Finland, så det var egentligen därför vi åkte dit. Men eftersom jag åkte tidigare med dem så hann vi ta det lite lugnt, åkte till Kuopio, handlade massa fint på olika kirpputori (secondhand/loppis) och bastade o badade, innan alla kom och det var dags för begravning.
Här är lite bilder från resan! (Bilder på vad jag köpte kommer kanske lite senare, kom på att jag inte fotat dem!) 
 

Stockholm, i hamnen. 
Vi åker till Kuopio! 
Här är vi vid Lossin som ska ta oss över vattnet. 
Åkte till en kyrkogård och pysslade med lite gravar, fast jag fotade mest. 
Sen åkte vi tillbaka till Leppävirta för att handla. 
Tillbaka i stugan, strålande väder...
Fina solnedgångar...
Mysiga skriv/lässtunder på "mitt" rum på vinden...
 
Fortsättning..

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)