Söndag, och noll julkänsla...

Och så var det söndag igen, och jag tänker likadant som alla andra söndagar "Vart tog helgen vägen??" Känns alltid som att helgerna går föör fort och man inte hinner göra någonting. Och även för mig som inte ens hade planerat att göra något alls i helgen förutom att ta det lugnt och sköta allt här hemma!
Snart ska Adam och jag städa lite här hemma för ikväll kommer mamma och pappa hem från Ullared! Vi ska dammsuga, städa hos kattungarna och sen plocka lite och göra adventsfint! Så ska vi mysa lite i soffan och kolla på tv när de kommer hem hade vi tänkt. 

Ska försöka hinna med att städa lite på mitt rum också, men ska försöka få in alla kläder som ligger överallt in i garderoben så är det inte så mycket kvar sen, bara plocka lite saker. Lyckas aldrig hålla speciellt städat på mitt rum, knappt en dag. Har för mycket att göra (haha) för att ha tid med att ha rent på mitt rum. Plus lite lathet, men inte så värst mycket. Måste städa ordentligt sen när jag fått lov så jag kan få upp lite tomtar och julsaker, för nu är det =0 julkänsla på mitt rum.
Och apropå julkänsla så försvann all snö redan samma dag som den kom.. Nu regnar det istället och det är bara blött ute, och grått. Det var den julkänslan som bortblåst också.. Kunde lika gärna vara september eller oktober nu, inte december och vinter. Jaja, får väl försöka acceptera att det förmodligen kommer vara en grön jul idag, hur mycket det än bryter mot mina regler om hur julen ska vara... Får inte vara utomhus eller kolla ut genom fönstrena där runt jul, utan inbilla mig att det är hur mycket snö som helst och jättekallt ute. Det låter ju jättetrevligt. 
 
Nej nu måste jag försöka få lite ordning! 
 
ha det bra.
"Svartnos" när han kollade på Harry Potter med mig igår! Mysen

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)