Halloween dag i skolan!

Idag har varit en rolig dag i skolan! Vi hade ju vårat "halloween-tema" och dagen började med Jack O-Lantern! Första gången jag skar i pumpor faktiskt, och det var riktigt roligt måste jag säga. Väldigt roligt också att skolan gör sånt här, de hade ju till och med köpt smink, peruker och utklädnader bara till det här! 
Ellen och jag var ett team och vi körde på stenhårt från början! Vi ville göra något annorlunda så vi kollade på de andras hur de hade gjort, och kom tillslut fram till att vi skulle vända på pumpan för att få en annan vinkel. Vi hade nämligen den lilla "stumpen" på toppen framåt så det liknade en näsa, med massa elaka rynkor på. Sedan använde vi oss av olika lager för att få till vissa ljusare partier och mörkare, som ögonvitorna och tänderna. Slutresultatet blev riktigt bra och vi var väldigt nöjda! Vi fick bra kommentarer från både lärare och elever om att det var en smart idé så nu hoppas vi på vinst! Larry (som vi döpte denne till, efter Larry i AHS!) var född! 
På eftermiddagen var det lite information om skräckens historia inom film och lite annat intressant som jag inte visste innan, som de olika sorters skräck. Vi fick se olika kända klipp från några filmer, duschscenen från Psyco, den berömda repliken "Here's Johnny!" från The Shining och en annan splatterscen från en zombiefilm som jag glömt namnet på.. Tillslut kollade vi på Night of the living dead från 1968. Men den var mer rolig än läskig då effekterna och ljudet inte riktigt hängde ihop! Den var faktiskt riktigt bra för att vara så gammal just för att den var lite "B-ig" om man jämför med dagens skräckfilmer. 
 
Dock har jag mått lite sådär under dagen, började morgonen med att försova mig och va stentrött.. Fick huvudvärk i skolan och sedan mensvärk, men som tur var inte lika illa som de senaste gångerna då jag fått åka hem. Men jag har klarat mig och det var en rolig dag ändå! 
 
Nu, ska nog ta och köra lite Pilates. Känns att det kanske behövs så jag blir lite trött och somnar bättre. Sen en snabbdusch och kanske lite film på det! Funderar på att kolla om på AHS igen, men får inte nog! 
 
 

Bara jag som får lite creeps av honom..? 

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)