Tillbaka till verkligheten..

Ah, idag gick jag till skolan! För första gången 2011, och det var helt OK. Hade saknat skolan lite gran, faktiskt, så det var kul att komma tillbaka. Jag fick i mig lite frukost och tog med en kiwi om jag skulle bli hungrig, och det är jag glad över att jag gjorde! Mellan so:n och franskan så var jag utsvulten! Det lugnade ner sig lite när jag åt kiwin men vid lunch var jag super hungrig igen.. Det var dynamit soppa och det var väl också helt OK, men jag fick inte i mig så mycket. Jag viste inte riktigt om jag var riktigt hungrig eller om magen sa STOPP INTE EN TUGGA TILL! Just ja, jag fick ner en halv macka också.
Det var lite som var nytt i år, nytt schema, nya platser och nya klockor. Som inte går att ställa om tydligen.. Haha, illa! Schemat var inte helt hemskt, vi slutar 14.20 på måndagar (vilket iof är lite irriterande eftersom två bussen går då!) och inte allt för korta raster.
På svenskan har vi börjat läsa i olika böcker, fast alla tog ju nästan samma bok, som vi ska läsa i några veckor och sen blir det redovisning. Jag + en hel del andra tog Tusen gånger starkare som skrivits av Christina herrström.

Måste bara säga att det var riktigt isigt ute imorse! Jag hade ju inte varit ute på tre-fyra dagar förns imorse och det var ett under att jag inte ramlade och slog ihjäl mig! Adam och jag tog sparken till bussen och det gick ju som på räls!

Taggar till ännu en dag i skolan imorgon! Hejsvejs!

Kommentarer


---Kommentera inlägget;

(visas bara för mig)